Ik wil naar Malaga als alleenstaand mama van 2 kindjes, wie heeft tips voor mij

Hallo ik ben een alleenstaand moeder van twee kindjes 4 en5 jaar
Nu wil ik emigreren naar Malaga of in elk geval daar in de buurt
Ik ben 30 jaar en ik spreek nederlands en engels vloeiend, duits redelijk en spaans redelijk-spaans ben ik wel nog elke dag aan het leren dus tegen de tijd dat ik ga spreek ik het goed, het belangrijkste is dat mensen me nu goed begrijpen in het spaans en dat doen ze nu
Mijn probleem is dat ik een woning, een baan en een school en evt opvang voor mijn kinderen nodig heb
En ik heb gelezen dat je in spanje ook heel makkelijk weer je baan kwijtraakt
Dus ik moet er zeker van zijn dat ik niet zomaar mijn baan weer kwijtraak
Ik ben 14 jaar kapster waarvan 4 jaar als bedrijfsleidster
Natuurlijk ben ik ook bereid ander werk te doen als ik maar rond kan komen in de maand
Weet iemand tips voor mij of weet iemand evt iets dan hoor ik het graag
Ik wil toch wel met een jaar in Malaga wonen
Mvg Gabriella

Werkeloosheid rond de 30%, vaste arbeidscontracten zijn een utopie.
Als alleenstaande zo goed als ondoenlijk (zonder familie).
Zorg dat je minstens een jaar zonder inkomen kunt rondkomen.
Spaans zal vloeiend moeten zijn.
Hoe denk je de ziektekostenverzekering te kunnen regelen? Zonder baan of zonder inschrijving als zelfstandige kun je niet in de Seguridad Social komen.
Kortom, zeer sombere perspectieven. Af te raden.

jaja, alsof iedereen die in Spanje woont Spaans spreekt, er wonen daar buitenlanders al 20 j die geen woord Spaans spreken

als ik jou was was ik kapsalon begonnen, je moet wat start kapitaal hebben natuurlijk
als ej graag wilt vind ej de weg maar ik moet toch toegeven dat een vrouw met 2 kleine kids…je hebt wel lef
ik hoop dat het je lukt

Hoi, Wel zelf ben ik ook een alleenstaande mama van 1 kindje…heb jaren in costa rica gewoond en wil het nu ook graag in malaga proberen. Die meneer heeft wel een heel sterk punt waar het gaat om de risicos van het verzekeren en inkomen etc.,. Maar mijn plan is dat ik me nu helemaal klem aan het werken ben om eerst 6 maanden huur en onderhuodskosten te hebben , heb een wereld dekking top verzekering afgesloten…en ben erachter gekomen dat ik de kinderbijslag ook in spanje kan blijven ontvangen.Eerst ga ik t proberen zonder mijn bruggen in nederland te verbranden(dus nog niet uitschrijven etc.)
Misschien heb je intresse om samen naar iets te zoeken…iets met genoeg ruimte (b.v. 2 verdiepingen).dan is wel het probleem van de kinderoppas opgelost. Zelf spreek ik vloeiend spaans ( al met een tico dialect haha…)ben gewend aan de spaanse mentaliteit (ook een punt om over na te denken!!!) en om heel basic te leven. mijn werk intresses zijn diverse van schilder/constructiewerker/tuinonderhuod tot serveerster en hotel receptie!
Als je zelf flexibel bent en avontuurlijk maar met toch genoeg verantwoordelijkheids gevoel ten aanzien van je kids dan kan er heel wat!!!
mijn gedachten zijn om in november te vertrekken!!