Wintersport

Hallo! De komende winter wil ik gaan snowboarden in Japan. Ik heb alleen nog geen idee waar. Heeft iemand ervaring met wintersport in Japan? Alle tips zijn welkom! (mooie gebieden, accommodatie, prijzen, sneeuwzekerheid…). Alvast bedankt!

Zie o.a.: www.snowjapan.com

Vorig jaar ben ik in Zao Onsen (Hotel Jurin) in de prefectuur Yamagata en Minakami Onsen (Matsunoi Hotel) in de prefectuur Gunma geweest, maar er zijn natuurlijk veel meer plekken waar je goed kunt skiën of snowboarden (zie bijv. bovenstaande website). Hangt ook van je eigen voorkeuren, budget e.d. af.

De hotels waar ik destijds heb overnacht (Hotel Jurin staat praktisch op de piste):

Hotel Jurin
http://www.zao.co.jp/jurin/index.html

Matsunoi Hotel

hey!
heeft er iemand ervaring met skiën in Japan?
hoe zijn de gebieden, pistes, off-piste, accomodatie, veiligheid, …

en dan nog meer specifiek: heeft er iemand ervaring met het werken tijdens het hele winterseizoen in de Japanse bergen? wij zijn ervaren ski-leraars en zouden daar eventueel willen gaan lesgeven of een andere ski-gerelateerde job uitoefenen aankomend winterzeizoen.

alle info en tips zijn welkom.
alvast een dikke merci
ciao

vwb werken: spreek je al genoeg Japans=nihon-go? Er komen vrijwel geen buitenlanders daar om te skien (als die al komen, vanuit andere Aziatische landen-gaan ze naar Zd. Korea).
Voor een werkvisum moet je eerst een werkgever zien te vinden die jou wel wil hebben als personeel-en die moet het meerendeel van de last van visum aanvragen daarna verrichten.