Winterkleding huren in Ulan Bator - Mongolie

Hoi!

Weet iemand of je in Ulan Bator in Mongolie warme winterkleding kan huren voor een week ofzo en of dat een beetje goedkoop is? Wij komen daar dit jaar tussen half en eind oktober aan en willen een paardentrektocht doen, of een tour met een jeep. Maar ik zag aan de klimaatinformatie dat het erg koud is daar. Ook veel winterverhalen gelezen van reizigers in Mongolie inclusief de winterkleding die ze mee hadden. Maar nog niks gevonden over mogelijkheden om te huren. Wij gaan een jaar reizen en willen eigenlijk niet al die dikke winterkleding mee want dan is onze backpack zo vol. Bedankt vast voor je tips!

Groeten, Suus

Het is inmiddels een paar jaar geleden dat ik in Mongolië was, maar ik ben niks tegengekomen om te huren. Dan kun je beter oude en/of goedkope spullen meenemen uit Nederland en daar achter laten. Veel mensen zijn niet rijk, en zullen er blij mee zijn.

Andere oplossing is natuurlijk om met laagjes te werken. Toen ik een jaar op reis was had ik ook een winterjas, muts en dikke kleding bij me. Maar je hoeft echt niet iedere dag een schone trui aan als je het shirt eronder regelmatig wast, en 2 dunne truien over elkaar heen zijn warmer dan een dikke trui. Thermo-ondergoed is klein en warm. Een winterjas met uitritsbare voering is ideaal, de voering kan je als best gebruiken en de jas elders als windstopper.

Bedankt voor je snelle reactie Jenny! Goede tips.