Hallo,
Heeft iemand adressen van online winkels in indonesie?
Hier te denken aan kleding, beelden e.d.
Alvast bedankt!
Hallo,
Heeft iemand adressen van online winkels in indonesie?
Hier te denken aan kleding, beelden e.d.
Alvast bedankt!
Daar sterft het van, tik maar “Toko online” in bij Google, je zou daarbij ook het product moeten intikken. “Pakean” voor kleding, kosmetik, “patung” voor beelden enz. Overigens wel oppassen, ant Indonesiers zijn geboren rippers zeker op het gebied van on-line deals met credit cards e.d. Heb je hulp nodig bij bahasa Indonesia stuur mij maar een PM, ik spreek dat vloeiend en verblijf ook in Amsterdam.
Dank je wel!
Het is toch overigens ook mogelijk om vanuit Indonesie de spullen te laten opsturen of verschepen?
Dat is zeker mogelijk, kleinere hoeveelheden per postpakket over zee, hoeveelheden vanaf 2 kubieke meter per LCL container. Met postpakketten gevuld met kleding heb ik goede ervaringen, omdat er vaak niets aan invoerrechten en BTW betaald moest worden, een leuke winst die je gratis en voor niets in je zak steekt :kus:. Hoe je het een en ander verstuurd hangt van het product af. Wat heel belangrijk is is de verpakking, daar willen Indonesiers nogal eens op bezuinigen, het stomste wat je kan doen.
Weet je misschien ook een site met een overzicht van prijzen?
Met verschillende vervoersmiddelen vanuit Indonesie?
Nogmaals bedankt…
Hier de site van PT Pos Indonesia
http://www.posindonesia.co.id/produk_list.php?id=2
Ik kan de tarieven niet zo gauw ontdekken alias die staan er niet bij Paket Udara LN en Paket Laut LN (Lucht- en zeepakket naar het buitenland)
Voor tarieven van andere transportbedrijven moet je bij die bedrijven zijn, dit is vrij gecompliceerde materie als men niet weet om wat voor product en de hoeveelheid het gaat. Bij het transport van grotere zendingen heb je te maken met allerlei zaken zoals vergunningen, heffingen, illegale betalingen, transport naar de zee- of luchthaven. Hoe de betaling wordt verricht en nog een heleboel van dat soort zaken. Ik kan hier alleen iets over zeggen als ik weet om wat voor product het gaat, het volume, het gewicht, vanwaar het getransporteerd moet worden en op welke manier. Alleen met de juiste gegevens kan men een calculatie maken en een wijze van transport kiezen, anders wordt het natte-vinger werk waar ik mezelf niet aan waag.
Oke thanks!
Als ik nog vragen heb dan klop ik zeker bij je aan!
Ik heb hier wel een kleine indicatie. Juni jl. heb ik vanaf Solo een zending van 1,35 m3 gedaan bestemming Amsterdam, inhoud diversen. De manier van verzenden was per LCL, (groupage container). de kosten in Indonesia transport enz. heb ik in Indonesia cash betaald. dat was 2,8 miljoen Rp. De kosten in NL waren ruim 600 euro. Dit is van deur tot deur.
Er zijn echter een heleboel trucen hoe je zaken verstuurd, d.w.z. hoe je ze op de factuur zet. Een onjuiste beschrijving kan je een hoop invoerrechten kosten, daarbij heb je nog allerlei BTW tarieven. Ook is het verzenden op deze manier van een grotere zending vaak niet veel duurder omdat je met het verzenden per container een helebopel vaste kosten hebt die bij een groter volume gelijk blijven.
Overigens ben ik behoorlijk besodemietert bij deze zending. Alle dozen waren bij het transportbedrijf in Indonesia opengaamkt, van de zorgvuldige verpakking was weinig meer over en er was uit gejat. Als je het hele proces niet van A - Z onder eigen controle houdt dan gaat er gegarandeerd van alles mis. Ik kan daar gruwelverhalen over vertellen.
een online verkoop van kussen-hoezen die rechtstreeks vanuit Indonesie worden verstuurd=
Zeg Siebjans, de spruitjeslucht op mooinesia beu en kom jij nu je rotzooi hier promoten?
Tering, een van de trouwste adjudanten en naar-de-mondpraters van die alles-weter Jeroen hiero, wat vervelend toch, wat is er mis daaro.
Na SA komt SB toh…
Jongens, aub, voorop gesteld lust ik graag spruitjes… En ik doe wat mij goeddunkt. Ik zit graag achter de PC vandaar dat ik eens mijn horizon verbreed. Bovendien heb ik geen enkel probleem (nog niet en hopenlijk nooit niet) met andere internet-gebruikers…
Ik promoot niets, in ieder geval niet wat van mezelf is, ik lees op internet en als ik weer lees over online winkels die rechtstreeks uit Indonesie dan post ik wat ik heb gelezen.
thats it!
ooh en ik ben niet diegene zoals hierboven wordt genoemd, helaas!
Eerlijkheidshalve kan ik wel melden dat ik Sieb ken, hij woont immers ook in Yogya.