Winkelen In Egypte?

Hoi,

Binnenkort ga ik voor de eerste keer naar Hurghada, nu heb ik al heel het internet afgespeurd dus weet er wel al een beetje over maar nog niet alles.
Ik heb nog een paar vraagjes wat betreft winkels nl.

• Kan je er leuke kleding kopen? ik bedoel dan van die oosterse tuniekjes of
    slippers en zo
  • verkopen ze er mooie kussens? (handgemaakt)
  • Hoe zit het met nepartikelen? ik vermoed dat het niet is zoals Turkije maar
    kan je er bvb. neptassen vinden?

En dan mss nog één iets: welke kleding neem ik het beste mee? ik blijf niet in hurghada, ik wil ook wel eens naar Luxor en mss naar Caïro.

alvast een dikke merci
groetjes;
sui B)

Het stikt hier toch van de mensen die al in Egypte zijn geweest?
Kunnen die me niet een beetje helpen? :slight_smile:

Hoi,

Allereerst wens ik je een prettig verblijf in Hurghada!

Antwoord op je eerste vraag, het stik er van de winkeltjes met oosterse kleding en slippers. Alleen (en dat is mijn ervaring, vind ik de kleding niet het beste van het beste…

Je tweede vraag, ik weet dat er winkeltjes zijn met hangemaakte artikelen en miss moet je zelf eens kijken of er idd ook kussenslopen bij zitten zal gerust wel;)

Er zijn onbeperkt tassenwinkeltjes met allemaal nagemaakte merktassen…

Wat betreft je kleding doe gewoon aan wat je lekker vind, maar ik raad je aan om als je over straat loopt geen extreme minirokjes, en of lage topjes, de Egyptenaren ervaren dit als zeer respectloos.

Nou Cairo moet je es een keer geweest zijn veel te zien grote drukke stad en Luxor is daarentegen rustig en zijn de mensen ook een stuk armoediger…

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd hartelijke groeten en een fijne vakantie Romi

in hurghada zijn de verkpers wel opdringerig maar je moet natuurlijk wel bedenken dat hun inkomsten door de toeristen bepaald worden. zeg je netjes nee bedankt en loop je verder geen probleem en als je wel geintreseerd bent kun je ook lekkere thee krijgen voordat je je aankoop in de winkel doet.

In Cairo zijn héél veel mooie oosterse winkeltjes met slippertjes en jurkjes. Ze zijn daar ook stukke minder opdringerig dan in hurghada wat betreft nep artiekelen valt het wel mee, in Cairo meer dan daarbuiten.