Wineries @ Yarra Valley Melbourne

In april willen we vanuit Melbourne een dagje Yarra Valley doen. Maar er is daar zoveel te zien, dat ik door bomen het bos niet meer zie!
De bedoeling is om verschillende wineries/vineyards te bezoeken, maar als ik op deze site kijk, zie ik zoveel verschillende gebieden:

• Dandendong Ranges
  • Healesville
  • Lilydale
  • Marysville
  • Seville
  • Warburton
  • Yarra Glen
  • Melbourne zelf

Waar kun je goed wijn proeven en wat zijn de mooiste gebieden om te rijden? Wellicht tips voor bepaalde wijnhuizen?
Of wellicht nog andere bezienswaardigheden om te bezoeken?

Ik zou geen moment twijfelen en voor Marysville gaan. En daar behalve een of meerdere wineries ook Bruno’s Art bezoeken. Marysville is een heel bijzondere plaats. Het brandde in 2009 voor 80% af tijdens de zogeheten Black Saturday Bushfires. Daarna is het dus helemaal nieuw opgebouwd, een heel apart gezicht, een enkel oud huis omgeven door allemaal nieuwe dingen. Bruno’s Art werd ook door het vuur getroffen. Lees je maar eens in via: www.brunosart.com en google eens op Black Saturday Victoria en in Wkipedia etc op Marysville. Heel bijzonder allemaal. De gevolgen van de bosbranden zijn nog te zien al is het ook verbazingwekkend wat er al weer is gegroeid.

1 like

Maryville staat in ieder geval op de planning… Maar qua wineries/vineyards? Iemand nog adres waar we beslist iets moeten proeven? Hetzij voor de wijn, hetzij voor het uitzicht?
Heb nu de route: Lilydale, Yarra Glen, Healesville en Maryland.

Tik maar geen Maryland in de navigatie. Dan zit je 1000 kilometer naar het noord-oosten :wink:

En voor de wineries kun je hier eens kijken, misschien liggen er een paar bij elkaar in de buurt, http://www.wineriesyarravalley.com.au/

Ehm,… woeps… Goedemorgen :slight_smile: Schreef eerst wel Maryville… was blijkbaar gisteravond niet zo heel wakker meer :wink:

Bedankt voor je linkje!

Nou, nog één keer zeuren dan. Tik ook geen Maryville in de navigatie want ook dan kom je 1000 kilometer noord-oost terecht. In een suburb van Newcastle. Maar als je tegen die tijd MarySville intikt, komt het allemaal goed :dag:.

Oh… écht he! Dat wordt afspraakje plannen bij de opticien, hahaha… Zie dat ik het op het begin van het topic wel goed gespeld had.
Thnx voor je oplettendheid! Had ik daar zo’n 1000 km uit de richting gestaan :biggrin:

Heb je linkje overigens bekeken en daar staan inderdaad een heleboel wineries, thnx! Maar hoe weet ik nou welk adresje de lekkerste wijnen hebben (of een prachtig uitzicht hebben over de wijnvelden?) :slight_smile: Waarschijnlijk zijn ze allemaal wel prima, denk ik? Gewoon ezeltje prik maar doen dan :slight_smile:

Tja, die wineries habben allemaal de lekkerste wijnen natuurlijk :wink: En wellicht kun je op de websites en vervolgens op Google Maps in satelliet mode zien hoe ze liggen. En anders inderdaad, de kaart aan de muur en darts gooien. Of ze allemaal een nummer geven en er om dobbelen. Of… nou, zie maar