Wildlife & Nature Vrijwilligerswerk

Hola allemaal,
Zoals zo velen hier ben ik ook bezig met het organiseren van een reis naar Zuid-Amerika. Daar wil ik minimaal 3 weken vrijwilligerswerk doen. Ik kom veel sociale projecten tegen, maar ik zoek meer in de richting van natuurbehoud of (nog beter) omgaan met verschillende diersoorten. Hierover heb ik nog maar weinig kunnen vinden (Eigenlijk alleen projecten ter bescherming van schildpadeieren). Weet iemand nog ander natuurprojecten? Qua land doe ik niet moeilijk; het soort vrijwilligerswerk heeft bij mij voorrang, dus het kan in elk spaanstalig land in Midden en Zuid Amerika.
Ik hoop dat jullie me een beetje uit de brand kunnen helpen.

Alvast enorm bedankt!!!

heey goeiedag,
ik weet niet zeker of dat ook geldt voor midden en zuid amerika maar wel voor zuid afrika,maar je kan eens ff kijken op www.kameleonadventures.nl
succes :wink:

Hoi,

Drie websites

http://www.travelblog.org/South-America/Bolivia/Santa-Cruz/blog-20661.html
http://www.travelblog.org/South-America/Bolivia/ambue-ari/

Inti Wara Yassi (nabij Villa Tunari) en Ambue Ari (7 uur vanaf Sta Cruz stad, en meer geisoleerd in de bush) zijn van dezelfde stichting en hebben tot doel (met name voorheen geexploiteerde) dieren te beschermen en ze indien mogelijk terug in de natuur te brengen.

Als je een andere mooie regio wilt bezoeken in Bolivia, neem dan een kijkje op www.andorinasamaipata.com

Sterkte,
Andres

Andere tip kan zijn om eens te kijken op deze website.
Veel vrijwilligersprojecten voor een lage prijs in Ecuador.

hoi!

Een medestudent van me gaat waarschijnlijk dit jaar naar Brazilie om in de Amazone vrijwilligerswerk/onderzoek te doen naar de Roze Rivier Dolfijn! Ik dacht zelf dat het heel moeilijk zou zijn dit dier te vinden maar volgens haar worden de onderzoekers bij wijze van spreken zowat gek van de beesten zoveel valt er te doen! Mocht je geinteresseerd zijn, dan zal ik haar nog eens vragen bij welke organisatie ze dit wilde gaan doen.

groetjes
Helen

Hai Helen,

Ik ben wel erg geinterresseerd in dit verhaal. Als het niet heel vervelend is…zou je dan willen vragen welke organisatie dit precies is?

groetjes Sanne
sannegroen88@hotmail.com