Wildlife Friends Foundation Thailand.

In december wordt hier in Nederland een Stichting opgericht die fondsen-en vrijwilligerswerving voor Wildlife Friends Foundation Thailand gaat regelen.
Natuurlijk wordt dat hier door vrijwilligers - om niet - gedaan.
Voor gratis informatie kunt U nu al kontakt opnemen met de Nederlandse coördinator: Harry Janssen.[EMAIL=“altijdweer@gmail.com”]

Hallo Harry,

Als vrijwilligersorganisatie ben je ongetwijfeld bekend met de Thaise wetgeving omtrend (al dan niet vrijwillig) werken. Hoe verwachten jullie de verplichte werkvergunningen voor jullie vrijwilligers te regelen.

Dank,
Jurjen

Hallo Jurjen, kijk voor alle info aub op onze website of stuur ons een mail[EMAIL=“volunteer@wfft.org”].
Bedankt voor de reaktie, Harry Janssen.

Dat is te makkelijk Harry. Jezelf hier promoten betekent hier ook (eventueel lastige) vragen beantwoorden.

Dus: ik neem aan dat jullie ondersteuning/papierwerk verschaffen om de juiste visa voor de vrijwilligers te verkrijgen? Hoe is de werkvergunning geregeld?

Ik denk juren dat je alle berichten van deze foundation beter kan verwijderen ik heb vandaag meneer janssen als online gezien en hij heeft toen niet de vragen beantwoord. Ik heb het gevoel dat het een gevalletje is van we pleuren lekker wat berichten hier op het forum maar info geven ho maar.

hij heeft in aardig wat topics wat geplaatst zelfs die al jaren oud zijn

dus hoe eerder verwijderd hoe beter.

Heb van Harry een profiel berichtje gehad:Terugkoppeling naar Thailand vraagt enige tijd om tot een korrekte beantwoording van vragen te komen,dus Baco hopelijk heb je binnenkort een antwoord op je vragen.
Nu als er af en toe reclame wordt gemaakt voor een zaak of een goed doel,daar kan ik inkomen maar je moet daarin ook weeral niet overdrijven.
Vond eerlijk gezegd Harry,(mijn mening)dat het een beetje naar spam ruikte je oproep.
Ikzelf heb helemaal niets tegen je persoonlijk Harry,nog veel suc6 in de toekomst met je fondsen-en vrijwilligerswerving.

gegroet:georgessiam.:chin:

Blijkbaar niet àlle info, want deze informatie ontbreekt op de website.

We hoeven niet geheimzinnig te doen over werkvergunningen en als jullie je willen presenteren op een forum met een account en ik stel daarop een vraag, lijkt het mij passender om er op het forum antwoord op te geven (ook handig voor toekomstige geïnteresseerden om daar direct meer over te kunnen lezen en voor jullie makkelijker om niet tienduizend keer dezelfde vraag via de email te hoeven beantwoorden).

@Baco: ik wil niet te snel conclusies trekken. Soms komt reageren gewoon even niet uit. Ik wil Harry voor alsnog de kans geven te reageren.

Ben het helemaal met ke eens Georges, even afwachten op een antwoord.

Ik begrijp alleen niet waarom terugkoppeling naar Thailand tijd kost, als er vanuit Thailand hier al wel op gereageerd wordt. Denk dat het gewoon een moeilijke vraag is om eerlijk antwoord op te geven.

Ik zal je helpen Harry: we geven geen ondersteuning bij visa verkrijging of werkvergunning. Het vrijwilligerswerk wordt gedaan zonder werkvergunning. Deze is officieel wel vereist hiervoor, maar voor dit soort werk is het risico heel, heel klein.
Ik denk dat dat een realistisch en eerlijk antwoord van Harry zou kunnen zijn.

In antwoord op de vraag; nee, men heeft geen werkvergunning nodig, maar wel een visum voor de tijd dat men komt.
Uiteraard maakt WFFT de brief voor mensen voor de aanvraag van een visum.
Met die brief kunnen vrijwilligers dan naar de Thaise ambassade voor een visum aanvraag.

lees vraag 9 op deze site vd ministry of foreign affairs van thailand even

http://www.mfa.go.th/web/2482.php?id=2649

je antwoord had moeten zijn wat stevenl al voor je had gegeven

Natuurlijk is een werkvergunning nodig. Voor alle soorten werk in Thailand, inclusief vrijwilligerswerk, is een werkvergunning vereist.

Goed om te lezen dat jullie helpen met het visum, nu nog eerlijk worden over de werkvergunning.

De vraag was niet “heeft men een werkvergunning nodig?” want die is verplicht. Bij deze dus je eerste waarschuwing: moedwillig foutieve informatie geven, met mogelijke juridische gevolgen voor de vrijwilligers, kunnen we hier niet tolereren. Gelieve je in te lezen over lokale wetgeving alvorens projecten aan te bieden in Thailand. Totdat dit is rechtgezet: contactinformatie (website/email) verwijderd.

Mocht je informatie hebben dat de overheid verkeerde informatie verspreid over haar eigen beleid, dan staan we daar uiteraard open voor.

1 like