Wild kamperen in hoge tatra

Beste,

ik zou graag gaan trekken in het tatra gebergte;
Omdat ik vrees dat de berghutten in de maand juli vol zitten, zou ik graag een tent mee nemen.
Is dit toegestaan.?

groet,
Ann

In het Tatra Nationale Park mag het in ieder geval niet, zie The Tatra Mountains | Tatra National Park

Dat park ligt trouwens net als het grootste deel van de Hoge Tatra in Slowakije.

It is not permitted to camp or bivouac anywhere in the National Park. It is prohibited to light fires anywhere in the National Park other than in designated sites in tourists villages.

In ieder geval voor zover ik één en ander kon zien vanaf de weg, heb ik in beide landen ook niemand met een tentje gezien.

Ik vond dit trouwens een fijne camping in Polen, slechts 100 meter van de grens met Slowakije. Misschien iets als basiskamp Noclegi, Niedzica, konferencje w Niedzicy, nad Jeziorem Czorsztyńskim, w Pieninach, w górach - Hotel, pokoje, pensjonaty, wille regionalne Niedzica w Pieniny!

Veel plezier :slight_smile:

bedankt. Weet je soms of je voor de maand juli er zonder reservatie naartoe kan of zitten de berghutten dan vol?

groet,
Ann

Nee, geen idee :confused: Misschien staat er op de site waarvan ik de URL hierboven al poste wel info of anders contactinformatie. :slight_smile:

Hoi Ann,

Ik heb ook geen antwoord op je vraag, maar hoop dat je wat hebt aan de link van Edwin!

Groetjes, Anne

Je dient er rekening mee te houden dat het vol kan zitten. Deze tijd van het jaar, zo rond en tijdens de zomervakantie, is de meest populaire tijd om er heen te gaan.
:wereld:

Polencafe