Bij deze wil ik mij graag even voorstellen .Ik ben Eric woonachtig in Kalmthout ( Belgie ) en 59 jaar .Daar ik nu twee keer de gelegenheid heb gehad om naar Thailand te gaan en dit land mij toch overdonderd heeft zoek ik nu de juiste weg om ginds te gaan wonen.Nu wil ik zoveel mogelijk info inwinnen wat te doen om deze stap te zetten.Wie kan mij verder helpen en heeft daar ervaring mee.Op wat moet ik zeker letten .Welke streek is aanrader en betaalbaar,hoeveel euro per maand heb je nodig om rond te komen,enz…
Hoi Eric,welkom op wereldwijzer!
Wonen in Thailand klinkt mooi & dat is het ook! Echter, bewaar de goede banden met je vaderland in België . Je weet nooit wat er kan gebeuren in Thailand. Je bent nog steeds “vreemdeling” en het zou best kunnen dat je na enkele jaren beslist dat het welletjes is geweest.
Kortom, huur eerst wat en als je merkt dat het je écht bevalt, dan kun je alsnog besluiten om wat te kopen. Je bent dan ook beter ingeburgerd, je kent dan ook veel meer mensen die je met zulke dingen gewoon sneller & beter kunnen helpen.
Waar je het beste zou kunnen wonen… Dat is een vrij persoonlijke vraag. Sommigen mensen verkiezen de natuur boven het strand en opteren om zich in het noorden van Thailand te gaan vestigen.
Met 1000 euro per maand is te doen maar hou er rekening mee dat het leven op een eiland een stuk duurder is(vaak toeristich gebied en alles moet natuurlijk worden aangevoerd per boot) dan op het vaste land in een niet toeristisch gebied.
Zelf ga ik me binnen een paar jaar definitief vestigen in Chiangmai.(omdat mijn roots daar liggen,getrouwd in Chiangmai)
Indien je nog vragen hebt dan kan je die stellen op het Thailandforum reiscafe(bovenaan in het sticky gedeelte vind je beslist antwoorden op je vragen Eric! zie link : hier brand de lamp of vragen over visa’s etc…
Suc6 nog en hopelijk komen we elkaar nog tegen op het Thailandforum.
groet,georgessiam.