Wil gaan samenwonen bij mijn geliefde in Buenos Aires maar wat moet ik allemaal gaan regelen

Hallo allemaal,

Sinds een tijdje heb ik een relatie met een schitterende vrouw in Buenos Aires. We kennen elkaar nu een tijd en het klikt reuze met elkaar. Ik wil dus dolgraag gaan samenwonen met haar in Buenos Aires.

Ik hoop dat mensen mij wegwijs kunnen maken in alle regeltjes en eisen die hiervoor gelden en opgesteld zijn zodat ik goed voorbereid naar haar toe verhuis.

Hopende op veel reacties en ervaringen lees ik graag wat er allemaal bij komt kijken.

Groetjes Michel

Ja er komt een hoop bij kijken! Je moet verschillende officiële documenten overleggen zoals bewijs van goed gedrag, uittreksel geboorteregister etc. En dat moet je allemaal officieel laten vertalen bij een beëdigd vertaler in Argentinië. En er moeten apostille stempels op. Maar misschien beter als je je vraag ook even stelt in de 2 facebook groepen “Nederlandse vereniging in Argentinië” of “Nederlanders die in Argentinië wonen”. Je kunt in het begin natuurlijk ook even elke 3 maanden het land uit, maar ik weet niet of ze daar nog zo makkelijk in zijn. Succes!
http://www.migraciones.gov.ar/accesible/indexP.php

na de afloop van de eerste drie maanden kan je voor drie maanden verlengen op Migraciones tegen een klein bedrag,maar wel tijd er voor uittrekken…
maximaal vier uurtjes ;-)) maar zijn die zes maanden voorbij,even naar Colonia.
Normaal moet je een dag “buiten” zijn…volgens de regels,maar worden die de regels ruim genomen ;-))