WiFi

Volgend jaar willen wij rondreizen met onze camper door Engeland en bezoeken o.a. Schotland - Orkney eilanden - Shetland eilanden.
Over de tocht doen wij zo’n kleine 50 dagen.
Vraag is eigenlijk over Wifi want het is voor ons noodzakelijk dat we elke dag op het internet kunnen om onze e-mail te checken in verband met eventuele boekingsaanvragen voor ons Guesthouse in Indonesie.
Wij zijn lid van de camping en caravanclub en deze club heeft een eigen portaal zodat je via hun net kan inloggen. Heeft iemand hier ervaring mee. Ook werd ons aangeraden een dongle aan te schaffen. Zelf hebben wij de MiFi maar daar zijn wij zelf niet zo enthousiast over. Alle bruikbare info is van harte welkom.
Pieter en Wil van Dee

Dat hangt denk ik af van de accommodatie waar je bent.
Mocht je vraag zijn of er net als op veel plaatsen in Nederland in de hele plaats gratis wifi is, dan kan ik je direct teleurstellen, dat kun je compleet vergeten.
Ik ben net terug uit het uiterste noorden van Schotland (o.a. John o Groats, vertrekpunt van boten naar Orkney). Het bereik voor je mobiele telefoon is op sommige plaatsen in het noorden al niet al te best (Sterker nog, we hebben in een gebied gezeten waar we twee dagen geen bereik hadden), dus op die plekken zal er zeker geen openbare wifi aanwezig zijn.

Veel B&B’s & Guesthouses hebben daar doorgaans wel wifi, hoewel de snelheid en stabiliteit te wensen overlaat. Hoe het op campings is, daar durf ik geen uitspraken over te doen, daarvoor kun je beter contact opnemen met de betreffende campings.
Maar mocht je meer willen wildkamperen, dan kun je wifi wel vergeten.

1 like

Er zijn wel mogelijkheden om gratis WIFI te gebruiken hier in de UK. Op bijna alle stations heb je bussen en treinen die gratis WIFI aanbieden, omdat dat bereik vrij groot is kun je er op de stations al gebruik van maken. Daarnaast bieden ook grote warenhuizen en supermarkten gratis WIFI aan. Tesco & Morrisons (supermarkten) Costa coffee, Greggs (broodjeszaak) JD Wetherspoon (pub) McDonalds en John Lewis (warenhuis) zijn een paar die me zo binnen schieten.

Ik weet niet hoe het bereik is op de camping maar anders zijn er dus nog andere mogelijkheden om je email te bekijken en zo nodig te reageren. In een aantal gevallen is het maximum een half uur maar dat zou voldoende moeten zijn.

Het WIFI netwerk word langzamerhand uitgebreid, wat C4th zei klopt ook, als je wil wild kamperen dan kun je het vergeten, maar dat is in Nedeland ook zo.

Misschien is het ook een idee om voor 2 maanden een UK sim te nemen, die kun je in alle supermarkten verkrijgen en als je dan kiest voor unlimited data ben je gelijk klaar voor een ca £30 per maand.

Hartelijk dank voor het antwoord.