Wie woont er in Fes, of wil daaheen emigreren? Graag info/tips!

Hallo allemaal,

Ik overweeg om met mijn gezin te gaan emigreren naar Fes. Ik zou graag van mensen hun ervaring willen weten. Wat heb je er allemaal voor moeten doen? Hoe bevalt het leven daar? Welke school is het beste voor de kinderen?

Alle info/tips, do’s en dont’s zijn van harte welkom.

Gr,
Hakima

Hallo Hakimaa,

Voordat jullie een definitieve beslissing nemen raad ik jullie om te gaan voor tijdelijk verblijven in Fes en vooral om de nieuwe omgeving te leren kennen.
Daar hebt u wel antwoord aan uw vraag!
Veel succes.

Abasouf

Hallo Abasouf,

Mag ik weten of jij in Fes woont? Ik ben erg vaak in fes geweest voor vakanties en tussendoor een weekje in maart of december. Ik heb het altijd erg naar mijn zin daar, en voel me daar helemaal thuis. Ik baal altijd weer dat ik terug naar Nederland moet.

Hoi Hakimaa,

Nee Ik woon niet in Fes maar ik ben vaak daar geweest. Ik ken de omgeving uitstekend goed.
Ik snap je reactie wel goed. Als jullie echt naar Fes willen verhuizen bereiden jullie heel goed voor, vooral voor de kinderen (schools, mentaliteit enzo…)
Nemen jullie niet een snelle reactie, het gaat over de toekomst van de kinderen. Ik geloof ook dat jullie een beter leven in Fes kunnen hebben. Daarom heb ik gezegd dat jullie een paar maand in Fes moesten verblijven voor een echte beslissing.
Veel succes…

Abasouf

Salaam Hakimaa,

Wij zijn ook van plan om in september ons te vestigen in Fes incha allah!

Wanneer gaan jullie? En heb je al een baan, huis?

In Fes heb je goeie scholen hoor voor de kids, zoals IPEP en La Fontein.

Nou ik weet niet wanneer wij gaan. Waarschijnlijk zodra we alles op een rijtje hebben. Ik heb misschien werk gevonden in een call- center.

Hoe gaan jullie dat doen? Ga je jezelf hier uitschrijven? Hebben jullie werk? Zo, niet dan kunnen jullie vast wel bij dit call-center komen werken. Hebben jullie kinderen?

Ik hoop dat je snel reageert omdat ik denk dat we veel aan elkaar kunnen hebben.

Ja ik denk het ook! Zullen we anders op msn verder praten?

SNEL HE lol2

Ja. Fijn dat je zo snel bent. Ik heb geen msn. Heb je een smartphone. Download dan KIK messenger dan praten we daar. Mij kan je opzoeken op Hakima Akani.

Ik heb geprobeerd om KIK messenger te downloaden maar het lukt mij niet.

Waar kan jij werk krijgen?
Ik ben net ook gebeld door een Call Center die actief is in Rabat en willen starten in Fes!!! :cheer:

Raar dat het je niet lukt. Wat is je msn?

Toppie!!! Zullen we gaan in september? Door wie ben je gebeld?

Yallah zid! :wub:

Ik ben gebeld door de personeelsdienst van dat bedrijf! Goeie gesprek mee gehad en heb nu echt zin in. Ze hebben zelfs gezegd dat ze zelfs werk voor mijn man kunnen vinden!

jellouna@hotmail.com

Ik heb je toegevoegd, maar je bent offline. Kom snel online girl!!!

Asalamou alaikoum,

ik ben ook net een paar maanden verhuized naar fes, weet nog niet zoveel maar zou je willen helpen met het gene dat ik wel kan.

Please feel free to contact me if you want.

Asalamou alaikoum

Salam allemaal,
Wij gaan dit voorjaar ook in Fes wonen. Ik zou nog wel graag willen weten of iemand van jullie goede ervaringen heeft met een crèche waar ook Frans wordt gesproken. Ons kind spreekt geen Frans, maar omdat het straks ook naar een Frans georienteerde lagere school zal gaan, zal, dachten wij, het een goed idee zijn dat hij nu al Frans leert op de crèche. Deze zijn er genoeg, maar ja…welke is goed? Bij voorbaat mijn dank voor een ractie!

op alle scholen of creches wordt er Frans gesproken.

Maar wat leuk dat jullie al binnenkort gaan verhuizen, ga jullie daar werken of voor jullie zelf beginnen?

Nee, geen werk in loondienst, maar mogelijk beginnen we iets voor ons zelf, maar dan op kleine schaal. We starten in Fes (familie), maar eindigen wellicht geheel ergens anders. We hebben de tijd om alles rustig uit te zoeken. Eerst maar eens dat bekrompen en verziekte kikkerland achterlaten! Wat overigens niet wil zeggen dat hier niet goed over is nagedacht!

Je hebt helemaal gelijk! Allah ikamel b el ghair!