wie wil mee de Kilimanjaro beklimmen en nog wat rondreizen in de omgeving (3-4 weken)

Hoi, ik ben Agnes 33 jaar en ben opzoek naar een reisgenoot (bij voorkeur iemand van rond mijn leeftijd) die samen de Kilimanjaro wil beklimmen. De beste reis periode lijkt me september/october 2013, maar ik ben redelijk flexibel.

Het lieftse zou ik voor een lange periode stukken van Afrika bereizen maar helaas heb ik momenteel niet de mogelijkheid om voor maanden op reis te gaan dus zal ik het met de vakantiedagen moeten doen die ik heb (ongeveer 3- 4 weken achtereen volgend) om per keer een klein stukje van de wereld te ontdekken.

Ik heb een aantal jaren geleden gebackpacked in China en Zuidoost Azië gedurende 6 maanden, en zou nu graag andere delen van de wereld willen zien. Omdat ik niet verwacht met “korte” vakanties spontaan reisgezelschap ter plekke te ontmoeten zoek ik via deze weg iemand die van dezelfde manier van reizen houdt en die met mij op reis zou willen.

Ik vind het leuk meerdaagse hikings te doen, actief bezig te zijn en het avontuur aan te gaan mede door een low budget manier van reizen, overnachtingen ter plekke proberen te regelen (hostels, tenten, hutten, hangmatten, etc) en zo veel mogelijk met openbaar vervoer te reizen, waardoor je meer in aanraking komt met de lokale bevolking en de cultuur van het land. Een auto huren (of ander vervoer) is daarentegen soms wel zo handig. Ik vind het fijn om niet alles van de voren tot in detail vast te leggen, beetje Carpe diem, maar vanwege de korte duur van de vakantie zullen we er misschien niet aan ontkomen sommige dingen van te voren te plannen/regelen. Reizen komt met de nodige ontberingen en is soms afzien, maar dat zijn juist de situaties waardoor iets zich vormt tot een bijzonder ervaring.

Ik kijk er naar uit om elkaar eerst te ontmoeten om elkaars reisvoorkeuren te leren kennen en is er een klik dan zou het leuk zijn om samen reisplannen te maken. Ik sta ook open voor totaal andere bestemmingen dan de Kilimanjaro en ik zit niet vast aan een bepaalde periode al is het hoog seizoen (juli-augustus) lastig en geniet niet de voorkeur.

Op naar het volgende prachtige avontuur met indrukwekkende landschappen en uitzichten.