eind juli hebben wij (6 personen en een baby) een huis in Orciatico gehuurd.
(15 km. van Volterra) ik weet niets van deze omgeving. zijn er nog dingen die we beslist moeten zien ? en weten jullie hoe het strand is in Cetina ?
[quote=gevane]
eind juli hebben wij (6 personen en een baby) een huis in Orciatico gehuurd.
(15 km. van Volterra) ik weet niets van deze omgeving. zijn er nog dingen die we beslist moeten zien ? en weten jullie hoe het strand is in Cecina ?
Naast Volterra (de stad van de albast) moet je ook naar San Gigimignano (wel heel erg druk). Ga ook eens naar Vinci (de plaats van Leonardo da Vinci). Het museum is zeer leuk, met replica’s van alle uitvindingen van Leonardo. Als je er toch bent, ongeveer 2 km. buiten het dorp is het geboortehuis van Leonardo. Je kunt daar in een boek je naam noteren en vermelden hoe je het daar hebt gevonden. Allemaal gratis. Verder is Pistoia een mooie stad (het tuincentrum van Italie), MonteCattini, Lucca, Grosseto, Assisi, Perugia, Arezzo zijn ook zeer de moeite waard. Vergeet ook Montepulciano (van de wijn) niet en Siena, Greve, Castellina etc niet. Bij deze laatste bevindt je je midden in de Chiantistreek van de Giallo nero.
Dank voor de informatie,voor mij helaas te laat omdat ik gisteren weer thuisgekomen ben van mijn weekje Toscane in de buurt van Volterra.
Maar wellicht nuttig voor degene die deze omgeving nog willen bezoeken.
Wij hebben een leuke week gehad mede omdat wij (mijn vrouw en ik)
er waren met onze dochters en schoonzoons en kleinzoon. Wij hebben
Volterra bekeken, een indrukwekkende oude stad op een berg waar ook nog
een oud romeins theater te zien was. Tevens hebben we Florance, Siena,
Pisa bezocht. Ook zijn we in Cecina naar het strand geweest, erg druk ,
viel wat tegen. De stranden op onze waddeneilanden zijn veel mooier m.i.
We hadden een huisje gehuurd bij een ex boer, met een prachting zwembad erbij in Orciatico, jammer dat de airco het niet deed. Desalnietemin een
geweldige ervaring…
Zijn jullie toevallig in het complex San Francesco in Orciatico geweest? Wij gaan daar in augustus naar toe. Als jullie er zijn geweest ben ik benieuwd hoe het was.
Jammer Heufje, Orciatico is maar een heel klein plaatsje , wij hebben het links laten liggen. Ik kan er dus niks zinnigs over zeggen.
In je OP zeg je dat je een huis hebt gehuurd in Orciatico ![]()
Heufje,
We hadden een huisje gehuurd bij een ex boer, met een prachting zwembad erbij in Orciatico, jammer dat de airco het niet deed. Desalnietemin een
geweldige ervaring…
Het centrum van dit plaatsje (als er al een centrum was) lag een kilometer verderop, wij zijn er niet geweest.
Okay, da’s helder. San Francesco ligt trouwens ook iets buiten Orciatico, jammer dat jullie daar niet zijn geweest. Hoe heet het huisje welke jullie gehuurd hebben?
Volterra is fantstisch mooi. Vooral in het voorjaar!
Heufje, Dit is de beschrijving van het huis dat wij gehuurd hadden.
Op het terrein een groot panoramisch zwembad met een hoek voor hydromassage.
De rustige en landelijke omgeving van Lajatico, geboorteplaats van de zanger Andrea Boccelli, 18 km ten noord-westen van Volterra, wordt gekenmerkt door zich eindeloos uitstrekkend heuvellandschap.
De woning ‘Giallo e Celeste’ in de agriturismo van Maurizio Signorini, is eigenlijk een combinatie van twee woningen, die met elkaar in verbinding staan, ideaal voor twee gezinnen. Het geheel bevindt zich op de begane grond, en bestaat uit een ruime woonkeuken, drie slaapkamers (de woonkeuken in één van de woningen is dan omgevormd tot slaapkamer) en twee badkamers Totale oppervlakte: 90m2.
Pisa op 60 km, Florence op 80 km, Siena op 50 km, Volterra op 18 km en San Gimignano op 30 km.