Wie moet de nieuwe president van de VS worden?

Wie moet volgens jou de nieuwe president van de VS worden? Stem hierboven en geef je mening hieronder!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cb/Barack_Obama_at_NH.jpg/180px-Barack_Obama_at_NH.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/05/McCain25April2007Portsmouth.jpg/180px-McCain25April2007Portsmouth.jpg

Doet u mij maar Barack Obama. Ben erg benieuwd hoe hij het zal doen als president.

HILLARY MOET WINNEN… en Barack vice-president

Indien ervaring hierin een rol moet spelen, heeft Hilary de voorkeur…Barack komt net kijken en red het nooit in zo’n baan: dat word fout op fout stapelen met alle gevolgen vandien…

Heey allemaal!

Barack zou leuk zijn, al vind ik zijn speeches enzo een beetje hol! Maar ik denkt dat het heel goed is voor Amerika eens een zwarte man als president te hebben. Mijn politieke voorkeur echter gaat uit naar McCain!

Ik zie het wel, ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden, want ik denk dat het wel een spannende strijd gaat worden.

Groetjes,
Wouter v. Kuijk

Mijn voorkeur gaat uit naar Obama, misschien wat minder ervaren, maar juist daardoor eens een fris gezicht met hopelijk ook een fris beleid. Al blijft het natuurlijk de vraag in hoeverre de president daar zelf daadwerkelijk invloed op kan uitoefenen.

Ik verwacht echter dat McCain het op z’n sloffen gaat winnen, Obama en Clinton zitten elkaar teveel in de weg, en hebben nu eenmaal beiden hun “nadeeltje”, willen de inwoners van de VS wel een zwarte danwel vrouwelijke president? In de grote steden zal dat geen probleem zijn, maar waarschijnlijk denkt het conservatievere deel van het land daar anders over.

Yep, vrees ook dat de Amerikanen weer opgescheept komen te zitten met een conservatieve aow-er als president en dat het (zeer mislukte en foute beleid van Bush en consorten)nog voor 8 jaar zal worden voortgezet

ben bang dat het McCain word, alhoewel ik Obama hoop, wel een voordeel (mocht mijn voorspelling dus helaas uitkomen) volgens McCain zelf wil hij ,mocht hij president worden, maar 1 termijn doen.

Zal best wel, dan kan hij in die vier jaar mooi een oorlog tegen Iran of Noord Korea beginnen…de wapenindustrie moet blijven draaien anders gaat Amerika helemaal naar de knoppen…

Barack Obama is de enige hoop niet alleen voor Amerika maar ook voor de hele wereld.McCain is een gevaarlijke gek. Echt waar. oerconservatief en kiest niet automatisch voor vrede als dat kan. Eer gaat bij hem boven vrede. Gevaarlijk.

Obama staat hier ruim voor :smiley:

ik ga ook voor obama, heb op internet ook eens een test gedaan om te kijken hoe het is en kwam ook daarmee ruim op obama uit! ik vind mccain te oud en te conservatief lijkt mij niet de juiste man, leuk ook te zien uit wereldwijd onderzoek dat obama wereldwijd veeel populairder is dan mccain!

zoals de gemiddelde Europeaan zie ik liever Obama als McCain in het Witte Huis wonen - maar zelfs McCain is een verbeterung na 8 jaar Bush!

Absoluut ! Stel dat het Mc Cain wordt en hij overlijdt!!!..dan komt die ultraconservatieve Sarah Palin aan de macht, die eigenlijk niets van echte politiek weet : Dat zou pas een catastrofe zijn voor de wereld !..

Het is al een catastrofe voor de wereld dat Amerika bestaat…

Liever Obama dan die bejaarde…

de pol lijkt me duidelijk…

ik ga ook voor Obama niet weer z’n ouwe man die liever ergens oorlog voert dan voor vrede kiest

di 28 okt 2008, 20:25 Obama aan kop bij ’early voters’

WASHINGTON - Ruim twaalf miljoen Amerikanen hebben al gebruik gemaakt van de mogelijkheid eerder dan op 4 november te stemmen. De meeste van deze ’early voters’ hebben op de Democratische presidentskandidaat Barack Obama gestemd. Dat bleek dinsdag uit cijfers die door de verschillende staten zijn vrijgegeven.

In Florida hebben de Democraten 45 procent van de vroege stemmen binnengehaald en kregen de Republikeinen 40 procent. In Iowa stemde 49 procent vooralsnog op Obama, tegen 28 procent voor McCain. Obama staat op kop in Louisiana met 58 procent van de stemmen tegen 29 procent voor zijn rivaal.

Een gelopen race…