Hilary Clinton? Donald Trump? Of maken Bernie Sanders en Ted Cruz ook nog een kans?
Wat mij betreft mag Hilary het gaan doen…toch bijzonder ook om te zien hoe ze tegen elkaar in gaan. Scheen er eind 19e eeuw trouwens niet heel anders te zijn met elkaar zwart maken als presidentskandidaat.
Ik blijf het toch jammer vinden dat Bloomberg zich uiteindelijk toch niet kandidaat heeft gesteld. Ik weet niet of hij daadwerkelijk kans zou hebben gemaakt, het is per slot van rekening zowat de tegenpool van een populistische schreeuwer als Trump. Maar hij is wel iemand van oplossingsgericht denken in plaats van altijd maar de confrontatie te zoeken. Misschien niet de president die de VS zou willen, wel de president die ze momenteel goed zouden kunnen gebruiken.
Het kan nog spannend worden bij de republikeinen. Als ze allebei geen meerderheid hebben, dan kan tijdens de conventie iedereen daar nog gekozen worden, ook Bloomberg.
De spanning is er nu toch wel af …
Het wordt zo goed als zeker een onderonsje Trump/Clinton
Ik ga mn persoonlijke voorkeur hier onthouden, zoals Georges het stelde … “ver van mn bed”
Het is hier al lastig genoeg bij ons in Brazilië waar de afzettingsprocedure van de Presidente alweer een etappe afrondde … spijts de hele koehandel met subsidies en postjes terzake …
68 jarige vrouw van oud president. Tegen de tijd dat haar eerste termijn is afgelopen is ze 73. Heeft als enige kandidaat haar partij echt achter haar.
74 jarige man, voor de VS nogal links. Kansloos voor de nominatie omdat zijn eigen partij niet achter hem staat en bijna alle supergedeligeerden niet om hem zullen stemmen. Zou dus met grote meerderheid de voorverkiezingen moeten winnen om kans te maken.
Populist op en top. Wisselt met grootste gemak van standpunt en kan slecht tegen kritiek. Zijn eigen partij staat niet achter hem.
Extreem christelijke kandidaad met bijbehorende standpunten. Daarbij ontkenner van de klimaatproblematiek. Ligt ook niet goed in zijn partij omdat hij te christelijk is en schijnbaar slecht samenwerkt.
Als ik Amerikaan geweest was zweer ik dat ik een derde hokje op het stembiljet gemaakt had met de naam van één van de runner-ups, die beiden een betere indruk hebben achtergelaten dan de beide hoofdrolspelers zelf.
Geen van beiden zie ik ze zitten.
Had het idee dat Clinton voornamelijk president wilde worden om de geschiedenisboeken in te gaan als eerste vrouwelijke presidente ooit.
Wat betreft Trump… het Amerikaanse volk heeft gekozen, laten we hem niet veroordelen voordat hij begonnen is. Bij de verkiezing van Reagan vele jaren geleden regende het ook klachten, die man was een lichtgewicht, had nergens verstand van etc. Zo slecht heeft die het nog niet gedaan dacht ik zo.
En laten we wel wezen, NIEMAND zit alleen in het Witte Huis ; er is geen alleenheersende dictator gekozen. Het blijft sterrenkijken of uiteindelijk Clinton ook ECHT een betere keuze zou zijn geweest. ALS Trump de juiste mensen om zich heen verzameld en bereid is te luisteren zou hij in theorie nog best een redelijke president kunnen worden, net als de eerder aangehaalde Reagan was. Die wist ook van toeten noch blazen, werd niet vanwege zijn inhoud gekozen, maar vertrouwde gewoon op zijn adviseurs en bracht het er niet beroerd af.
Laten we wachten met (ver)oordelen tot hij daadwerkelijk een tijdje bezig is met regeren
Toch aparte cijfers om mee te winnen. En, zo lijkt het, hij heeft niet echt gewonnen door de arme witte Amerikanen die zich in de steek gelaten voelen De grootste groep Trump stemmers zijn de rijkere middenklassen en de echte rijken, die onder Donalds voorlopige plannen vooral nog rijker lijken te worden.
Toch vind ik het wel interessant hoe de situatie zich gaat ontwikkelen met Donald Trump. Hij is erg kapitalistisch gericht en ondertussen een voorbeeld (goed of slecht) naar andere leiders in de wereld. Hoe gaan andere zich opstellen? Wordt kapitalisme het speerpunt in de wereld? Dan zal dat denk ik over een jaar of 10 heel erg verkeerd gaan, doordat het ‘volk’ in opstand komt.
God zij dank is het Hillary NIET geworden. Die vrouw is ziek.zowel geestelijk als lichamelijk. Ze is ook een lesbische sexfiend samen met haar man Bill. Ze waren Ze waren eregasten op 0rgy Island en bovendien lid van de Illuminati. En dat soort mensen heeft de wereld niet nodig.
Geachte,
Het gaat over de Amerikaanse presidentsverkiezingen in deze discussie niet over de vuile was politiek die ik in jou onderwerp terug vind.
Het kan zijn dat je een Trump liefhebber bent daar is niets mis mee,wel met je andere opmerkingen ik zou zeggen laat iedereen in zijn eigenwaarde.
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam Forum Admin.