Wie is er wel eens in Pella geweest?

Pella (Iowa) is een ‘Nederlands’ stadje met ongeveer 10.000 inwoners. Er zijn grachten, Nederlandse huisjes en een molen. Sommige inwoners spreken nog Nederlands (een Zuid-Gelders dialect).

Ik ben benieuwd of mensen hier wel eens in Pella zijn geweest. Ik zoek mensen die hier een leuk stukje over kunnen schrijven. Foto’s of filmbeelden zijn natuurlijk ook welkom.

Ja, we zijn in Pella geweest. Maar niet meer dan een aantal uren. Heeft idd Nederlandse roots zonder in te veel kitch te vervallen. Bordjes op de winkeldeuren met “ingang” en “uitgang” en meer NL teksten. Betalen doe je gewoon in $$ :wink:

Leuk om te horen. Zou je hier wat over willen en kunnen schrijven voor op www.ditisamerika.nl? Of heb je anders misschien wat foto’s die ik zou kunnen plaatsen?

Mijn vrouw en ik zijn 2 jaar terug op doorreis in Pella geweest. Geheel toevallig trouwens. Zonder het in de gaten te hebben reden we op een zondagochtend het plaatsje binnen. In eerste instantie vonden we het leuk, maar al snel bekroop ons een gevoel van kneuterigheid. Het was er ook uitgestorven omdat kennelijk al die oud-nederlanders in de diverse kerken zaten.
We zijn er erg snel weer vandoor gegaan om nooit terug te keren…

1 like