Wie heeft er ervaring met het beginnen van een bed-and-breakfast/resort in China?

Wie heeft tips/adviezen (zowel positief als negatief) voor het starten van een resort of bed-and-breakfast in (Zuid) China?

Mijn man en ik zijn Nederlanders die graag een resort willen starten in de provincie Guangxi. Ons is reeds verteld dat wij geen grond kunnen kopen (staatseigendom?), maar wel kunnen huren. Maar kan iemand ons vertellen aan welke huurprijzen wij moeten denken. Tevens zou ik graag willen weten of voor het runnen van een resort een bedrijf opgericht moet worden en hoe het dan zit met de belastingaangifte. Gaat het opzetten van een bedrijf gemakkelijk en krijg je dan ook een verblijfsvisum? Weet iemand ook iets over bouwvoorschriften, mag je op bouwgrond vrij bouwen of zijn hier voorschriften voor en vergunningen voor nodig zoals in Nederland?

Wanneer wij besluiten om werkelijk een resort te gaan opzetten, zullen wij natuurlijk iemand lokaal inhuren voor het regelen van alle formaliteiten. Het is alleen prettig om van te voren alvast een beetje op de hoogte te zijn, zodat wij de juiste beslissing kunnen nemen.

Ieder beetje advies is daarom van harte welkom.

Mijn man en ik spreken beiden al redelijk Mandarijn Chinees, dus ter plaatse kunnen wij in het Chinees communiceren.

als je met deze man contact opneemt, dan kom je vast wel een stukje verder :

http://www.yangshuo-outside.com/cms/front_content.php?idcat=3

Ik ken hem verder niet en geen idee of hij te makkelijk bereiken is. Ben er ook nog niet geweest, maar wil dit in september wel gaan doen.

Succes met de leuke plannen!

Een Nederlandse vrouw, Henriëtte Buist is met een Chinees getrouwd. Zij hebben een Questhouse in Dali. : Jim`s Tibetan Hotel.

Het emailnummer is
[EMAIL=“jimstibetanhotel@gmail.com”]jimstibetanhotel@gmail.com