De gedachte om zelf iets op te zetten speelt al langer in me hoofd en ik krijg toch wel de kriebels om uit nederland weg te gaan om elders mijn geluk te vinden. Ik heb het idee om samen met mijn vriendin en misschien nog meerder mensen een resort of hotel op te zetten ergens op een mooie locatie. Ik denk hierbij vooral aan eilanden en tropisch klimaat wat mij toch wel heel erg trekt.
Ik Kitesurf en surf veel en hou van de dieren en planten wereld en ik zou ook een resort willen opzetten dat dit weerspiegeld. Dus niet een hyper modern massa hotel met 300 kamers maar gewoon een wat kleiner hotel of lodge achtig idee voor mensen die van rust, flora, fauna en sport (surfen en duiken+snorkelen) houden.
Ik heb alleen absoluut geen idee wat er voor nodig is om zoiets te regelen en hoe dit in zijn werk gaat. Ik weet ook nie tof ik op dit forum op het goede adres zit maar het leek me wel wat om het gewoon neer te leggen in dit forum. Je weet nooit wie het leest.
Ik hoop dan ook dat er iemand is die ervaring heeft hiermee en/of informatie heeft waar ik verder mee zou kunnen. Uiteraard weet ik dat de locatie een grote rol speelt in of het wel of niet zou kunnen (in verband met visa etc) maar zover ben ik nog niet eens. Ik moet eerst weten wat er zoal voor nodig is.
Raad je aan om een locatie te kiezen en daar eerst een op vakantie te gaan om daar wat onderzoek te doen. Ik ben zelf een school gestart in Mexico maar moet eerlijk zeggen dat ik het niet had gekunt zonder hulp van mijn Mexicaanse vriendin. Er komt aardig wat bij kijken.
Originally posted by wstut@10-08-2005, 20:42:59
** Hoi,
Raad je aan om een locatie te kiezen en daar eerst een op vakantie te gaan om daar wat onderzoek te doen. Ik ben zelf een school gestart in Mexico maar moet eerlijk zeggen dat ik het niet had gekunt zonder hulp van mijn Mexicaanse vriendin. Er komt aardig wat bij kijken.
Wouter **
hoi,
heeft u weleens vacatures vrij op secretarieel/administratief gebied?
ik spreek geen spaans maar ben wel bereid dit te leren.
Hoi, ik ben 6 jaar geleden een hotel gestart op een mooie locatie, guernsey niet heel ver weg maar wel heel anders www.lechene.co.uk we zijn succesvol als seizoensbedrijf maar dat is 6 maanden, voldoende voor een goed leven 12 maanden maar het zou leuk zijn in het laagseizoen meer business te hebben. Mijn advies wees niet te romantisch met zelf iets opstarten maar ga voor een bestaand, bij voorkeur al winstgevend, bedrijf en ga verbeteren. veel mensen gaan plat voor de droom maar het is ook gewoon een vak wat je moet leren hotelierschap, hygiene etc. dat kun je in nederland al doen bv. door vakopleidingen voor chef etc. ben benieuwd of je al wat gevonden hebt. Idealiter neem je over van een ‘wat ouder’ echtpaar wat met pensioen gaat en geen opvolgers heeft. Die nemen de tijd je de kneepjes van het vak bij te brengen.
Niek
Leuk plan en inderdaad goed om eerst even te kijken wat er allemall voor nodig is. Zou je dat in Spanje willen opzetten of in een ander land?
Mocht voor jou plannen, je Spanje, interessant lijken dan kan je veel infor vinden op: www.vertreknaarspanje.nl Op deze site staat veel handige info over emigreren, een bedrijf beginnen etc. Wij zijn zelf een jaar geleden naar Valencia geemigreerd en het bevalt ons erg goed. Het enige is dat ik denk als je wil Kitesurfen je of ergens misschien in de buurt van Cadíz terecht kan of meer naar San sebastian.
Heel veel succes en als je nog vragen hebt kan je ook altijd mailen, naar [EMAIL=“info@vertreknaarspanje.nl”]info@vertreknaarspanje.nl