Wie heeft Badjoebang bezocht?

Wie heeft ooit de plaats Badjoebang/Bajubang/Bejubang in de streek Jambi (Sumatra) bezocht en kan mij vertellen of dat dorp erg veranderd is?
Ik heb daar vroeger in 1957/1958 gewoond en wil toch tzt eens kijken of oa. mijn ouderlijk huis, de Soos, de lagere school en ziekenhuis nog bestaat.

Hoi,

misschien een beetje een late reactie… maar ik ben in 2007 in Badjoebang geweest. Mijn moeder is daar in 1950 geboren (in 1956 vertrokken). Niemand van mijn familie was ooit terug geweest en ik was heel nieuwsgierig hoe het er nu uitzag. Alles van het oude Shell dorp was er nog. De SOOS, het ziekenhuis en de kerk… ook de huizen in de straat van de SOOS waar mijn familie woonde waren er nog, wel in een wat vervallen staat. Het was een onderneming om er te komen, de boot vanuit Singapore, de bus van Pekanbaru naar Jambi en vandaar uit met een jeep de bush in. Mijn moeder heeft nav mijn reis zelf een ticket geboekt, vliegen van Singapore naar Palembang en vandaar een luxe bus naar Jambi, erg goed te doen volgens haar.
In Badjoebang werden we ontvangen door lokale bevolking en rondgeleid, erg gastvrij en vriendelijk. Ik vond het een fantastische ervaring en mijn moeder ook. Ik kan het aanraden! Als je op youtube zoekt op badjoebang vind je mijn korte filmpje terug.

hopelijk heb je wat aan mijn verhaal, als je vragen hebt kan je altijd op dit bericht reageren.

groeten,

Jouke

Jouke
Geweldig.
Heb je nog meer youtube filmpjes over Badjoebang gemaakt?
Zou graag je email willen om verder te praten over Badjoebang.

groeten
Myrthel

Hoi Myrthel,

helaas heb ik geen filmpjes meer gemaakt, maar wel nog wat foto’s. Die kan ik sturen. Mijn email adres is joukevalk@gmail.com, als je mij een mail stuurt kan ik je de foto’s sturen en natuurlijk nog meer vertellen over mijn reis.

groeten,

Jouke