Ik vraag me soms af wie er allemaal naar Rimini gaat, en waarom. Zijn het hoofdzakelijk de jongeren om er te gaan feesten, of gaan er ook gezinnen met hun kinderen heen? Zetten ouderen ook nog graag een stapje in de wereld van het levendige Rimini?
Ik val toch echt onder die jongeren.
Ik ga in juli naar Rimini, we hebben er voor gekozen om daar naar toe te gaan omdat we nog nooit in Italië zijn geweest. Wij komen voor zon, zee, strand, shoppen, uitgaan, voor dagjes weg, lekker eten en noem zo maar op!
Verleden jaar zaten wij in Limone sul garda met mijn twee honden,heel mooi maar het was er zo warm en we mochten niet op het strandje met de dieren,hebben we daar gezocht naar een andere bestemming aan zee,met een strand waar honden toegelaten waren.Even gezocht naar een hotel,heel goedkoop,(echt een aanrader voor de jeugd) en het is dus bij toeval Rimini geworden.Ik hoor absoluut niet meer bij de jeugd,maar ik vond het echt een leuke vakantie.Het hotel viel reuze mee ,je zat recht in het midden van de drukke winkelstraat.We zijn in augustus gegaan en dan zijn de Italianen zelf op vakantie.Rimini is dus niet enkel een feest paradijs voor de jeugd,maar ook oudere mensen als je van wat drukker houd komen er aan hun trekken.Er is altijd wat te beleven en te bekijken.De restaurantjes lokken je met hun heerlijke pizza’s,je kan eindeloos wandelen over de boulevard,en als je moe bent kun je genieten van een drankje op de vele terassen.S’avonds is er wel altijd iets te beleven een optreden van een goochelaar,dansen in de openlucht enz…Ook op het strand was het fijn,en echt niet overvol de week dat wij er waren.Ook savonds worden er geregeld festiviteiten gepland door de strand uitbaters.Op de lange winkel boulevard is het savonds wel druk.Iedereen komt buiten en flaneert over de lange winkelstraat.Ook Riccione is heel leuk.Dus ik vind Rimini een leuke badplaats voor alle mensen jong en oud,als je van wat drukker houd.:vak02: