wie gaat er naar Mexico? 18-10 --- 15-11 2010??

Haihai,

Waar zijn al die blogs waarin staat: ‘Ik ga naar Mexico en zoek nog een leuk reismaatje?’

Na lang twijfelen over alleen reizen in Mexico, heb ik mijn ticket geboekt. Ik vertrek op 10-10-2010 naar Mexico City en vlieg 15-11-2010 terug vanaf Cancun.

Yolanda (56 jaar), de vrouw van een vriend van mijn ouders woont in Cuernavaca (2 uur met de bus vanaf Mexico City). Ik zal haar opzoeken en een week bij haar verblijven. Yolanda wil mij het liefste heel Mexico laten zien, maar dat wil ik toch ‘‘alleen’’ meemaken.

Mijn idee is om vanaf Mexico City naar Cuernavaca te gaan en ook een kijkje te nemen in Acapulco en Taxco.
Na de week bij Yolanda wil ik richting Yucatan.
Campeche, Merida, Chitzen Itza, Playa del Carmen, Cozumel, Tulum, Isla Holbox en Cancun zijn denk ik een bezoek waard!
Ik ben op zoek naar iemand die geen strandvakantie van 3 weken op de planning heeft staan, maar die veel dingen wilt zien. Ik zal ook graag mijn PADI ADVANCED willen halen. Wie weet hodu je ook wel van duiken…

Ik hoor verschillende verhalen…van niet doen niet doen tot het is echt wel veilig en je komt genoeg backpackers tegen. Maarja…hoe en wat…dat ervaar je pas als je er bent.

Sowieso lijkt het me veel leuker om met iemand te reizen door het land. Ookal is het maar voor een paar dagen, 1 week of 2 weken…daarna kunnen we weer onze eigen weg inslaan, alleen of met anderen. Samen reizen lijkt me toch veel gezelliger, je kan dingen delen, samen reizen, eten, het geeft mij een veiliger gevoel. Zelf heb ik geen idee of je veel backpackers tegenkomt in Mexico??

Toen ik 19 was heb ik alleen stage gelopen in Curacao. Daar hielp ik jongeren (9 van de 10 waren ex-drugsdealer, ex-prostitue of tienermoeder) middels projecten weer aan een baan/opleiding/een lach op hun gezicht. Daarnaast houd ik van stedentrips (Istanbul, Berlijn, Brussel, Dublin, Boedapest, New York…echt geweldige steden).
De reiskriebels zijn er weer!
Sinds 2 jaar ben ik klaar met mijn CMV-opleiding en werk ik als tienerwerker en jongerenwerker. Superleuk, het organiseren van workshops, cursussen, sportactiviteiten,discos, huiswerkbegeliding enz.
Maar dat reizen mag ook wel weer eens in de agenda gezet worden.
Toen ik vorige maand 23 werd, heb ik besloten om een maand vrij te nemen, dat is gelukt!
Ik heb 5 weken vakantie opgenomen en m`n ticket ligt klaar, de lonely planet is uit! Reis je mee? Heb je vragen? Heb je tips? Reageer dan op deze blog! :wereld:

Groetjes van Dionne

http://stijl.wereldwijzer.nl/images/buttons/report.gif