In Nederland is het heel gewoon om een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering te hebben, maar ik ben er nog niet echt achter hoe dit verzekerd is in Australie. Van wat ik heb gehoord is er niet een echte WA verzekering hier, maar vallen dit soort gebeurtenissen onder andere verzekeringen. Maar ja…wat voor soort verzekeringen zijn dat?
Wb. de inboedelverzekering: we zitten in een huurhuis dat sowieso verzekerd is, dus het huis zelf hoeft niet verzekerd te worden. Qua inboedel hebben we veel tweedehands spullen en bijzonder weinig spullen van waarde, haha. Iemand ervaring met de “content insurance” en of dat uberhaupt de moeite waard is om te nemen?
Melissa, ben je al wat verder. Australische vrienden van ons hebben een vriend die verzekeringsagent is waarvan zij zeggen dat die graag met je mailt of praat om de kwestie verder te bespreken. Ze hebben een telefoonnummer en een e-mailadres. Zal ik die opvragen en aan jou doorsturen. De discussie is een beetje van het spoor af, dat gebeurt wel vaker. Laat even iets weten svp.
hartelijk dank weer voor je hulp! Het is een lastige verzekering uit te leggen in Australië, hè? Maar dat e-mailadres en telefoonnummer zou super zijn! Dan kan ik mijn vragen eens op de mail zetten? (Is dit als een “Free quote” of hangt daar nog een prijskaartje aan vast?