wester union

wat zou de reden kunnen zijn dat een persoon geen geld mag afhalen via western union? scammer zeggen ze me maar ja wat ben ik daarmee met dit antwoord? grtz

Geen legitimatiebewijs?

om geld af te kunnen halen met WU, moet je over een paspoort bezitten, en soms dien je ook nog een bankrekening te openen op de plaats waar je geld afhaalt,
niet iedereen heeft een paspoort, want dat kost ook weer eens geld, en niet iedereen heeft voldoende inkomen om een rekening te openen,

dus wees niet altijd zo bevooroordeeld - de meeste mensen behelpen zich om geld over te maken via lokale circuits ( ghanesen die geld voor jou doorsturen naar Africa ) , alleen is de premie nog duurder dan WU, meestal bedraagt de commissie 10% , ik heb met beide systemen ervaring en ben nooit bedrogen geweest …
het 2de systeem is illegaal voor de handelaren want zij hebben géén toelating om geldtransacties uit te voeren, en bij discussies kan je ook nergens terecht …

1 like

Hoi !

Ik heb enige keren geld overgemaakt via WU ,ineens moest ik kopieën van mijn paspoort naat wenen opsturen ,toen kreeg ik bericht dat ik nooit meer geld kon overmaken via WU.
Stelletjes boetkoppen ze verdienen er toch aan !

sorry WU MOET wettelijk uw identiteit bewaren van de overheid,
dit om te vermijden dat er zwart geld wit gewassen wordt, of geld naar criminele organisaties doorgestuurd word

dit valt volledig binnen het wettelijk kader, dus als je hierbij een probleem hebt zegt dit meer over jezelf dan wel over WU
die de wet respecteerd …

uwagressieve manier van reageren zegt wel genoeg dacht ik