We overwegen volgend jaar naar griekenland te gaan maar nu las ik op diverse site’s dat er veel wespen waren dit jaar.Daar ik een ernstige allergie heb zou dit dus onze vakantie wel om zeep helpen.
Kan er iemand misschien tips geven welke de beste periode en plaatsen zijn waar men er geen last van heeft?
Mvg,Josi
Wij zijn dit jaar eind mei geweest naar zakynthos maar wij hebben geen wesp gezien wel muggen.
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Ik kom veel in Griekenland en wespen valt op zich wel mee. Ik heb daar eigenlijk nog nooit zo’n wesp gezien als hier in NL.
Je hebt wel veel bijenkorven met bijen, weet niet of dat voor je allergie wat uitmaakt?
Die zijn echt overal in de natuur, iets minder als je dicht bij het strand zit. + ik denk dat het qua periode ook niet veel uitmaakt. Ik weet dat er zelf zin het najaar, bij de druivenoogst - voor wijn- ook altijd veel ‘sfika’s’ een soort van grote bij omzwerven dus of je nou in het voorjaar, zomer of najaar gaat maakt denk ik ook niet uit.
ik zou je zo iet iets kunnen aanraden. Weet niet of en hoe je dat in andere Zuid Europese landen aanpakt.
Ik zou zeggen kies een plek uit bij zo weinig mogelijk natuur (geen tijm, planten /bosjes /kruiden/bloemen /bomen - hmm ook niet echt leuk he
Is er niet iets van een ‘anti-stof’ wat je mee kunt nemen van de apotheek??
succes janna