Hier zullen al tig topics over zijn, maar toch open ik mijn eigen topic anders slaap ik vannacht niet omdat ik niet het antwoord kan krijgen die ik wil krijgen als ik alleen ga rondneuzen.
Ik ga heel zeer zeker -alleen aequor nog afwachten- in juni terug naar Australië alleen dit keer naar Calga in Central Coast om stage te lopen bij Australia Walkabout Wildlifepark en wil daarna -dit is 6 weken- nog 6 weken eraan plakken om te reizen+ werken. Dus ik dacht -heel simpel gedacht- dan vraag ik gewoon een werkvisum aan en dan kan ik werken.
Maar nu zegt mijn vader dat je niet zomaar aan een werkvisum komt. Weet iemand hier meer vanaf en hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Zo nu kan ik in iedergeval rustig slapen 
Ik ben bang (voor jou) dat je vader gelijk heeft. Je kunt niet ‘zomaar’ een werkvisum voor Australië aanvragen. tenzij je een bepaald beroep beoefent waar in Australië niet voldoende kandidaten zijn.Maar voor werken in een wildlife centrum staan ze natuurlijk in de rij, ook Australiërs.
Ja helaas wel denk haha 
Maar ik wilde dan zeg maar op een ranch werken of andere agrarisch werk doen. Is er een site waar ze dit duidelijk uitleggen en dat je kunt kijken of je er überhaupt mee in aanmerking komt? Want met toeristen mag je toch geen geld verdienen? En hoe vaak mag een een werkvisum aanvragen? Want wil over 2 jaar naar australie terug
Een working holiday visa geen optie?
Ja, Sabien, ik denk de enige optie. En OzzyChick, dat kun je één keer aanvragen voor een jaar en dan voor een jaar verlengen mits je lang genoeg het juiste werk doet maar dat is op het forum al tig keer behandeld.