Werkvergunning en huisvestiging

Hola Todos! :zon02:

Ik zit er over te denken in Mexico DF te gaan wonen! Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen want ik heb geen idee hoe alles werkt daar.

1. Erg belangrijk, een werkvergunning. Is dat makkelijk te verkrijgen als freelancer? Wat heb je er allemaal voor nodig en duurt het erg lang voordat je het hebt?

2. Een appartement huren… Is het mogelijk om voor minder dan 600 dollar per maand een gemeubuleerd appartement te huren in een veilige wijk? En wat zijn de veilige wijken? Coyoacan?
    Heeft iemand een goede site van een betrouwbaar bedrijf dat appartementen verhuurd?

Alvast bedankt!
Saludos!

Hey Chiqui!
Ik zag jouw berichtje uit 2011 op de site van Mexico reisforum staan en ik wilde je wat vragen…

Het is natuurlijk voor jou al heel lang geleden, maar weet je ondertussen al hoe je aan de slag kunt gaan als freelancer in mexico??? Ik heb een contract aangeboden gekregen bij een organisatie voor 2 jaar, maar ze kunnen me niet helpen met mijn werkvergunning… ze willen me wel inhuren als freelancer. Heb jij een idee hoe ik dat kan aanpakken??

Kan ik als freelancer een werkvergunning krijgen en hoe doe ik dat??

Alvast bedankt voor je antwoord!

vr.groet,

Yannick