Wij, een gezin met twee kinderen, zijn van plan om voor een aantal jaren op curacao te wonen en werken. Wij willen beiden in het basisonderwijs aan de slag maar vragen ons af, wat de werktijden zijn. NIET DE LESTIJDEN VAN DE KINDEREN DUS… De tijden, dat de leerkrachten doorgaans op school aanwezig zijn.
Wij willen ons graag kunnen voorbereiden op eventuele kinderopvang. Als de kinderen uit zijn en wij dus nog op school zouden “moeten” zijn. Wie heeft hier ervaring mee, of kennis over.
ik loop stage op de schroederschool mijn stagebegeleidster is vaak een halfuur voor dat de school begint aanwezig. dit is kwart voor 7 en vaak zijn we rond een uur of half 2 klaar en gaan we naar huis
Basisscholen zijn voor de kids rond 13:00 uur klaar en de leraren moeten dan meestal nog een uurtje op school blijven voor administratie of voorbereiding. Das per school natuurlijk wel verschillend. Er zijn hier ontzettend veel naschoolse opvangen en ook huiswerkbegeleidinggroepjes waar de kinderen heen kunnen als zij uit zijn en jullie nog op school blijven. Ik geef zelf huiswerkbegeleiding en de kinderen worden ook opgehaald van school als ouders dat willen. Dat zou dus wel een idee voor jullie zijn. Kijk wel goed naar een school, want de kwaliteit is erg verschillend !