Werken, reizen, wat is de gouden combinatie?

Hallo allemaal,

Om te beginnen wil ik mezelf even voorstellen, mijn naam is Flora en ik ben 26 jaar. Het reislustige zit er bij mij al vanaf jongs af aan in. Mijn ouders namen mij voor een maand mee naar Nepal toen ik 14 was. Wat was ik onder de indruk! Twee jaar later hebben we 6 weken door India gebackpacked. Vanaf mijn 19e ben ik alleen (of met mijn vriend) op pad gegaan, Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam en nog twee keer naar India. Ik doe niets liever dan reizen… :wereld:

Tussen alle reizen door heb ik een opleiding gedaan en ben nu afgestudeerd maatschappelijk werkster. Ik kon geen baan vinden (gebrek aan werkervaring…!) en ben weer gaan reizen.

Na terugkomst UWV, Sociale Dienst, uitkering en uiteindelijk een werkervaringsplek gevonden. Nu zit ik hier, achter mijn bureau op mijn werk en absoluut niet gelukkig in het werk wat ik doe. Ik heb dit vanmorgen kenbaar gemaakt en ga ermee stoppen. Wat een opluchting. Ik heb toegegeven dat ik heel iets anders wil gaan doen, maar wat…? Het liefst stap ik morgen op het vliegtuig en ga het avontuur weer tegemoet. Maar er moet ook geld verdient worden… Hoe doen jullie, andere reisverslaafden, dit? Ik ben op zoek naar een manier om werkend de zomers in Nederland door te brengen en de winters weg te kunnen gaan. Hebben jullie tips???

Hi Flora
Waarom niet? In horeca werken in de zomer, goed verdienen, en in de winter genieten van terecht verdiende centen…aa, neen euro’s …wou ik zeggen en reizen.
De wereld is zo groot en mooi, geniet ervan; je zult nooit spijt van krijgen !

Groetjes
Sopirla>>>

Je kan in de zomers ook terecht in de horeca/animatie rond de Middellandse Zee. Of je kan in de winter ergens werken als skileraar?

Zelf heb ik gekozen voor een reguliere baan. Ik kan niet vaak heel lang weg, maar als ik weg ga heb ik gewoon net wat meer te besteden dan met een seizoensbaantje. En mijn vakanties zijn hierdoor soms wat minder low-budget als een paar jaar geleden (denk aan Tibet en IJsland, en redelijk veel duiken). Ik ga een keer per jaar 6 weken op reis, een keer per jaar 2 weken en dan nog 2-3 keer per jaar korter dan een week (naar het buitenland) en de nodige weekendjes weg in eigen land. Al met al geen reden tot klagen :wink:

De gouden combinatie ligt voor iedereen ergens anders.

Hoi Sopirla en Jenny,

Bedankt voor jullie reactie! Horeca is inderdaad een optie, dat is hetgeen wat ik al vanaf mijn eerste baantje ever deed. En nog steeds (meestal) met erg veel plezier! Ik ben nogal een piekeraar en een beetje zwaarmoedig af en toe en vraag mij dan alleen af of ik wel weer steeds werk zal vinden voor een ruim half jaar. En betrap mezelf erop dat ik ook wel eens denk: ‘Maar ik heb toch gestudeerd?’ Alsof de horeca alleen iets is voor jongeren of studenten… Gek he? Ik houd van het avontuur en spanning maar als het dan om zoiets als werk/geld/toekomst gaat maak ik me zo snel zorgen en speel ik liever op safe ofzo? Heel apart. En al die gedachtes en hersenspinsels: divemaster worden, een guesthouse beginnen, social work in Azie, pff… Gelukkig heb ik in ieder geval mijn werk hier opgezegt…