Hallo allemaal,
Ik zit er heel erg aan te denken om na mijn studie afronding PABO (is volgend jaar juni ong.) om voor een half jaar/jaartje in het buitenland te werken en wonen. Ik ben 23 jaar en wil graag ervaring hier in op doen. Ik heb bijv. al op stichting NOB gekeken voor Nederlandse scholen in het buitenland, maar ik haal er uit dat dit alleen maar voor een aantal uurtjes per week is.
Er zijn veel gezinnen die voor een jaartje of wat langer naar het buitenland gaan en die hun kinderen dan wel op een Nederlandse school willen zetten (met de normale schooldagen). Zo´n school zoek ik dus ook en dan in Noord-Amerika. Bijv.: in California / San Fransisco etc.
Wie kan mij aan informatie helpen / wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt
Ps.: Zijn er nog meer mensen die zo iets willen doen?
Hoi J.M.!
Je plannen klinken erg leuk en na mijn ervaringen in het buitenland kan ik zeggen dat het een hele spannende en waardevolle ervaring is.
Ik kan je niet helpen aan een adresje van een Nederlandse school in Noord-Amerika, maar ik heb zo het gevoel dat die ook niet veel voorkomen in een land waar iedereen Engels spreekt. De meeste ouders realiseren zich (denk ik) dat het geen kwaad kan om een kind engels te laten leren en dat een NL’se school haast overbodig is. Ik heb mijn hele leven eigenlijk op internationale scholen in het buitenland gezeten, met uitzondering van de NL’se internationale school in Jakarta. (misschien een idee?)
Heb je al geinformeerd bij de NL’se Ambassade in Washington? Die zouden je evt verder kunnen helpen. Of een van de Nl;se consulaten in de VS?
Ik ben benieuwd hoe het gaat, in ieder geval veel succes en ik hoop dat je een leuke stage vindt!