Werken Halfjaar / Jaartje Noord-amerika

Hallo allemaal,
Ik zit er heel erg aan te denken om na mijn studie afronding PABO (is in augustus/september 2005) om voor een half jaar/jaartje in het buitenland te werken en in die tijd ook te wonen. Ik ben 23 jaar en wil graag ervaring hier in op doen. Ik heb bijv. al op stichting NOB gekeken voor Nederlandse scholen in het buitenland, maar ik haal er uit dat dit alleen maar voor een aantal uurtjes per week is.
Er zijn veel gezinnen die voor een jaartje of wat langer naar het buitenland gaan en die hun kinderen dan wel op een Nederlandse school willen zetten (met de normale schooldagen). Zo´n school zoek ik dus ook en dan in Noord-Amerika. Bijv.: in California / San Fransisco etc.

Omdat ik dit bericht al eens eerder heb geplaatst en ook weet dat deze scholen dus best te moeilijk te vinden zijn zou mij het daarbij ook leuk zijn om te werken voor dezelfde periode op een kinderdagverblijf…zo ver die er zijn of waar in iedergeval ook Nederlands wordt gesproken. Ik heb namelijk ook mijn SPW niveau 4 diploma. Nu lijkt het net of ik geen Engels begrijp, maar dit vind ik zelf geen moeilijke taal dus daar ligt het niet aan verder.
Wie kan mij aan informatie helpen / wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt

Ps.: Zijn er nog meer mensen die zo iets willen doen? :smiley: