Heee allemaal!
Allereerst, super mooi en handig forum:) Mijn vraag is, als ik beschik over de juiste papieren en visums en ik ga qua werk onvoorbereid down under… Is het dan erg lastig om daar werk te vinden op een ranche/farm voor een maand? Iemand hier ervaring mee of handige tips om rekening mee te houden?
Ik hoor het wel, grtz Alessandro
Hoi,
Ik ben momenteel naar een baan hier aan het zoeken en dat is nogal moeilijk op het moment omdat ze hier ook last hebben van de crisis.
Ik vraag het meestal bij de visitor centers of ze wat weten of de mensen achter de desk bij de caravan parks en soms krijg je wat adressen maar ik had de pech dat ik in gympie was op het moment dat er floodings waren dus ook geen werk.
Op het moment zit ik in bundaberg en hier word gezegd dat je gewoon naar de farms moet rijden om het te vragen maar ik ben als vrouw alleen dus ik doe het via de yellow pages en dan maar even bellen, want je weet nooit wat je tegen komt.
Je hebt ook hostel die je aan werk helpen maar daar ben je verplicht te blijven en ook nog te betalen voor het vervoer dat ze voor je regelen dus dan ben je al zo een 250 dollar per week kwijt waar je voor moet werken dus dat is niet echt een ideale oplossing.
Ook zou ik op internet kijken welke tijden het beste is om waar te werken voordat je gaat.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik zou zeggen veel succes.
groetjes cindy