Ik ben een 3de jaars verpleegkundige student en wil als ik klaar ben met mijn opleiding voor een jaar naar Aruba om daar in het ziekenhuis te gaan werken.
Ik weet van school uit dat mij ticket word betaald en er word een appartementje voor 2 maanden betaald maar dan??
Kan iemand mij informatie geven over wat ik ongeveer zou gaan verdienen, of ik daar van rond kom op het eiland en of ik daar makkelijk een appartementje vind dat niet te duur is? verder vroeg ik mij af hoe de mensen daar zijn en hoe het werken in het ziekenhuis is?
Hou rekening dat je minder verdiend dan in NL,drukke baan hier in ZKH,huisvesting 800 tot 1000 Florin voor beetje appartement,het handig is als je je talen spreekt,Spaans,Papiamento,Engels.
Leven op Aruba is heerlijk,buiten leven totaal andere cultuur dan NL.
Prijzen supermarkt toch wel duurder over het algemeen.
Gr
Roland
zeer de vraag ook of MBO verpleegkundigen wel een baan krijgen. Aruba heeft een eigen MBO verpleegkunde opleiding en ik kan me voorstellen dat ābuitenlandseā (want zo worden Europese Nederlanders hier beschouwd) kandidaten geen werkvergunning krijgen. Je zou het beste eens bij het ziekenhuis zelf kunnen informeren, dat weet je het meteen.
Ik weet dit van school uit dus mbo verpleegkundige worden wel aangenomen op Aruba, Ook is het zo dat je in de praktijk in Nederland geen verschil ziet tussen een mbo en hbo verpleegkundige als je ten minste je stages in een ziekenhuis hebt gehad.
Ja hoor als MBO verpleegkundige word je gewoon aangenomen op het eiland.
Ik zelf was daar het levende bewijs van. en net als in NL hebben ze een tekort aan kundig personeel.
dus gewoon via ziekenhuis site of bemiddelingsbureau solliciteren als je klaar bent.
succes