Werken of studeren?? in Miami. Help!

Ik ben een meisje van 17 jaar en ik ben nu nog bezig met mijn opleiding op het mbo als Sociaal Maatschappelijk Dienstverlener, mijn nichten wonen in Miami maar je moet natuurlijk nooit op iemands hulp rekenen.
Nu is het mijn droom om na mijn MBO naar miami/florida te verhuizen.Ik ben van plan mijn droom waar te maken. Ik zou als au pair kunnen gaan via die vereniging,dat kost mij een stuk minder geld aangezien ik financieel een beetje krap zit. Of ik zou er kunnen gaan studeren? Maar eigenlijk heb ik dat liever niet. zou graag gelijk willen werken. Is het verstandig hier je diploma’s te halen en dan daar te werken? of verstandiger daar te studeren?

Hoi, Miamidreamer,

Helaas kun je niet zomaar naar de VS vertrekken om daar te gaan werken. Met een MBO diploma kom je ook niet echt ver…hard, maar het is niet anders. Voor een werkvisum/ Greencard moet je nu zo’n 6 jaar wachten, als je al een werkgever kan vinden die jou wil sponsoren. Mij lijkt jou beste optie om een jaar aupair te doen en kijken hoe je dat vindt.

DeVS zijn een stuk strenger geworden qua toelating vergeleken met zo’n 10 jaar geleden.

Een andere mogelijkheid is een Amerikaans staatsburger te trouwen, om zo een Greencard te krijgen. Daar gaat uiteraard ook een aantal jaar overheen.

Ik zou je graag positievere info geven, maar het is wat het is, sorry

Als je nog wat wil weten hoor ik het wel.
Succes!