werken in UK-- CV

Ik wil graag na mijn studie voor een (on)bepaalde tijd in Londen gaan wonen en werken. Hiervoor ben ik bezig met het schrijven van mijn CV. Hierbij heb ik enige moeite in het overbrengen van de kwaliteit van mijn diploma’s. Een doctoraal is nu zo goed als equivalent aan een Master’s degree, maar ik blijf haken in het overbrengen van mijn cijfers. Een gemiddelde van 7.6 wordt hier gezien als “met genoegen”, waarmee is dit te vergelijken in de UK? Ik heb ergens gelezen dat dit overeenkomstig kan zijn aan “with merit”? Wie weet dit zeker?

Alvast bedankt!

Voor zover ik weet kan NUffic hier een antwoord op geven: kijk op www.nuffic.nl.

‘With merit’ betekent eigenlijk dat je het boven het gemiddelde zit, dus ‘met genoegen’ zit daar eigenlijk net onder. Maar als het goed is kan Nuffic je daar het juiste antwoord op geven of je door verwijzen naar de juiste instantie.

Bedankt voor je reactie! Ik had al eens op de site van het nuffic gekeken, maar die vragen een hele hoop geld :wink:

In het Nederlandse onderwijsstelsel is “cum laude” een 8,1 gemiddeld, volgens mij overeenkomstig met “With distinction” in de UK. “met genoegen” is een 7,5 gemiddeld, vandaar dat ik dacht dat de volgende stap in de UK “with merit” hiermee overeenkomstig was.

Ik zal in ieder geval even kijken of Nuffic mijn e-mailtje wil beantwoorden zonder er al te veel kosten aan te binden, een gehele vertaling van mijn diploma is immers niet nodig.

Ik heb mijn HBO Diploma ook gelijk in het engels gekregen, dus misschien zou je ook contact op kunnen nemen met de school waar je gestudeerd hebt.

Succes ermee

Hallo,

Wanneer je in UK wilt gaan werken dan zul je je diploma’s moeten laten legaliseren en voorzien van een apostillestempel, dit moet je laten doen door de Nuffic. Je kan het niet doen door het IBG want zij doen alleen voortgezetonderwijs. Daarna kun je je diploma’s laten vertalen door een erkend vertaalbureau. www.ngtv.nl.
Je kunt natuurlijk “door worstelen” met het omzetten van je diploma, maar de kans is groot wanneer je aan het solliciteren gaat ze toch om vertaalde en erkende diploma’s vragen. Engelsen zijn vrij stikt. Waarschijnlijk in de ene sector wat secuurder dan de andere, maar universitaire banen…
Het ibg heeft een folder die op het internet kunt lezen, de moeite waard om het te lezen lijkt me.

Succes ermee!!

Jozine