Werken in Turkije

Hallo Allemaal,

Ik wil graag naar mijn opleiding gaan werken en wonen in Turkije.
Op dit moment ben ik 20 jaar en doe de opleiding spw niveau 4 (sociaal pedagogisch werk)
In augustus begin ik met een taal curcus turks.

het maakt mij in princiepe niet zo heel erg veel uit waar in Turkije ik ga werken het liefst wel in de buurt van Ankara maar in een andere stad/plaats/dorp mag ook.

Zijn er misschien mensen die mijn informatie kunne geven over hoe ik dit het beste kan uitzoeken en wat voor’n werk ik allemaal kan doen met miin opleiding.

Het liefst wil ik met kinderen/jongeren werken maar als dat echt onmogelijk is zou ik het ook leuk vinden om in eenbar of hotel te werken totdat ik iets anders heb gevonden.

heeft er iemand informatie of sites die ik kan bezoeken mail me dan aub zo snel mogelijk.
Alvast bedankt

Groetjes saskia
Saskiaroks@hotmail.com

Saskia,

Werken in Turkije, alee officieel dan, is niet zo makkelijk.
Je moet in principe een werkvergunning hebben, zeker als je voor een officiele instantie wil gaan werken en die zijn niet makkelijk te bekomen.
Je moet eerst een werkgever vinden, die dan een aanvraag moet indienen voor je vergunning, na die te hebben ontvangen moet je het land uit naar een consulaat in het buitenland om een werkvisa in je paspoort te krijgen en dan kun je na veel administratie aan de slag (kan zeker 6 maand duren).
Ik heb zo`n 4 jaar in Ankara gewoond, leuke stad met relatief moderne mensen, maar als je erbuiten in een dorp wil gaan werken…???..het is er echt als de middeleeuwen.
Sites om werk in turkije te vinden zijn kariyer.net, yenibir.com, secretcv.com,…
Good luck