Hallo,
ik heb een vraag die me echt al heel lang bezig houdt en ik kom er écht niet uit!
hopelijk hebben een paar mensen tips voor mij.
Ik zit momenteel nog op school, ik doe Havo.
Mijn vriend woont in turkije, en ik wil er later graag werken.
Maar wat kan ik het beste gaan doen?
Het werk maakt me opzich niet zo veel uit, als ik maar geld kan verdienen.
Maar ik moet dus ook eventueel na de Havo een vervolg opleiding gaan kiezen.
Welke opleiding kan ik het beste gaan volgen om daar een geschikte baan te kunnen krijgen?
Ik wil ook niet een te lange opleiding, omdat ik gewoon zo snel mogelijk mijn leven wil opbouwen met mn vriend.
Moeilijke periode en al helemaal een moeilijk beslissing die je moet nemen.
In principe is een Havo opleiding genoeg in Turkije. Je geeft zelf aan dat het je vrijwel niets uit maakt wat je hierna wil gaan doen.
In Turkije heb je verschillende touroperators die ‘‘standplaats hostessen’’ zoeken voor het gehele jaar door. Voor deze functie is een middelbare school vaak voldoende , aangezien ze 9 van de 10 keer zelfs niet om schoolgegevens vragen.
Turkije heeft ook twee grote callcenters. Bij B.V HCN wordt een MBO niveau gevraagd , ook hier doen ze niet moeilijk over een Havo diploma.
Mocht je toch verder willen gaan studeer dan b.v Taal & Cultuur een twee jarige opleiding waar je in verschillende landen mee terecht kunt!
Ik weet niet goed waar ik mijn vraag op dit forum moet plaatsen. Iedereen heeft het over naar Turkije gaan en daar werken. Wat als je vriend naar Belgie wil komen. Waar vind ik informatie over zijn jobmogelijkheden, waar hij nederlands kan leren,…? Als hij is afgestudeerd heeft hij een diploma unif voor leraar Fysica het zou dus erg jammer zijn als hij dit hier niet kan doen. Hij is bereid om een cursus nederlands te volgen maar hoe lang duurt dit dan?
Hopelijk heeft iemand een antwoord op mijn vragen (zijn vragen )
groetjes