Begin 2005 wil ik graag gaan werken in Spanje voor enkele maanden.
Nou vraag ik mij af, of dit allemaal zelf te realiseren is, of dat je dit beter via een organisatie kunt laten lopen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Zaken als een Sofi-nummer, werkvergunning, aanvragen van sociale zekerheid, ziekenfonds, W.A. en een bankrekening, zijn de dingen die zo’n organisatie regelt. In hoeverre is dit zelf allemaal te regelen en is dat goed te doen vanuit Nederland???
Weet iemand nog tips om meer info hierover te vinden en evt. vacatures in Spanje te zoeken? Mijn voorkeur gaat naar werk bij een receptie van camping of hotel.
Ik zou zeggen kijk eens rond op internet naar vanallerlei vacatures. Je kunt het echt zelf regelen! Ik heb best al vaak gelezen dat er organisaties zijn die er geld voor vragen en mensen dan maar aan hun lot overlaten, dus het is maar net de vraag met wie je in zee gaat.
Ik zelf ben op Kreta gaan werken bij Starfriends (Iberostar) Zij regelen alles zelf voor je en zitten ook door heel Spanje. Het is wel hard werken, maar echt ontzettend leuk! Ik heb een hele leuke ervaring daar opgedaan. Neem eens een kijkje op hun website kun je meteen beslissen of animatorenwerk iets voor jou is! www.starfriends.com Iberostar heeft 4 en 5 sterrenhotels waar je zelf een woningje krijg en je ook mag eten en drinken. Dus dat was allemaal goed geregeld! Wat nog mooier is is dat zij een van de best betaalde organisaties is qua animatorenwerk. (Ik zelf heb het vrijwillig gedaan voor mn school, maar mn collega’s kregen goed betaald!) Indien je daar blijft betalen zij ook het ticket voor je.
Als je nog iets anders zoekt zal ik zeggen kijk eens op www.recrajob.nl Daar haal ik ook altijd alles vandaan!