Werken in Schotland

Hallo!

Ik ben net afgestudeerd aan de HBO opleiding HRM en zou dolgraag in Schotland willen gaan wonen en werken. Ik ben dan ook op zoek naar een baan in Schotland, maar dit valt me nog niet mee.

Ik heb me ingeschreven op diverse sites en reageer ook regelmatig op vacatures, maar tot nu toe zonder succes.

Heeft er iemand ervaringen hiermee? Of heeft een iemand een leuke baan in de aanbieding?

Groetjes,

Amanda

Misschien iets via www.careertrotter.eu

1 like

Poe wat is het lastig om een weg te vinden zeg! (Licht aan mij hoor haha)

Ik heb laatst contact gehad met een Schots uitzendbureau en zij hebben mij diverse links doorgestuurd met allerlei informatie en vacatures. Daar ben ik volop aan het solliciteren.

Ook heb ik contact met een heel leuk gezin dat een au pair nodig heeft. Ik ben dol op kinderen dus het lijkt me super leuk. Dus ik zat ook te denken dat het misschien wel een hele goede optie zou zijn als ik een jaar voor dat gezin als au pair ga werken en eventueel parttime een baantje zoek. En tegen het einde van dat jaar actief ga solliciteren naar een fulltime baan en ook een eigen woonruimte ga zoeken.
Dan zit ik al daar in Schotland, wat makkelijker is, en heb ik een referentie (dat gezin).

Nu moet ik alleen nog uitzoeken hoe dat allemaal werkt en wat belangrijk is om te weten voor mij.

Hoi hoi,

Ik ben zelf ook op zoek naar werk in Schotland. Ik las dat je verschillende links hebt gehad met info en vacatures. Zou je die misschien willen delen?

Ik ken wel carreertrotters, maar zij hebben niet echt in Schotland werk (wel veel Ierland) en toplanguagesjobs.co.uk. Maar als jij misschien nog andere links hebt en die zou willen delen zou dat echt geweldig zijn!

Hoe lukt het inmiddels met werk vinden? Heb je enig idee waar je zou willen werken?

Groetjes
Nathalie

Hi,

Om werk te vinden in Schotland vanuit Nederland valt niet mee. Het is veel makkelijker om een baan te vinden als je daar al woont. Ik heb zelf twee jaar in Edinburgh gewoont. Zorgen dat je spaargeld achter de hand hebt en gaan. Klinkt misschien eng maar dat is het echt niet. Het enige wat ik geregeld had was een apartement, via Gumtree.co.uk. Ik had genoeg geld op de bank voor zoā€™n drie maand en zodra ik daar was, gewoon de uitzendbureaus aflopen. Ik had vrij snel werk als administratieve kracht bij de NHS. Houd er wel rekening mee dat Schotland nu ook is getroffen door de slechte economie en dat goede banen niet meer voor het oprapen liggen. Mijn vriend en ik zijn er twee jaar geleden weggegaan omdat de economie slecht begon te worden en wij zijn toen naar Australie vertrokken (waar mijn vriend weg komt).