Werken in Puebla

Hallo allemaal.

Ik woon in malaga spanje maar in Augustus vertrek ik naar Puebla in mexico.
Heb ook 2 jaar in argentinie gewoond dus de stap om naar mexico te gaan schrikt me niet meer af.
Voor een baas werken wil ik niet en heb dus het plan om zelf iets op te gaan zetten daar in Puebla.
Hoef geen adviezen te hebben over FM2 FM3 en meer van die zaken, word de 3e keer dat ik naar een ander land verhuis en weet hoe ik met het bijltje moet hakken.
Ben wel benieuwd of er nog iemand in Puebla zit of van plan is om daar naar toe te gaan en die ook zin heeft om een eigen bedrijfje op te zetten.
Ik kan het in principe alleen doen maar met een partner zouden we het toch iets groter kunnen aanpakken en heb de voorkeur om met een Nederlander in zee te gaan.
Ga hier niet op een forum helemaal uit de doeken doen wat het idee is maar het is iets wat ik bijna overal in zuid america heb gezien en wat in Puebla (nog) niet bestaat en wat redelijk eenvoudig is op te zetten.
Ik mail dus geen bedrijfsplan of ondernemersplan omdat alleen serieuze reacties me intereseren, veel op deze forums zijn toch mensen die dromen om nederland t everlaten en het uiteindelijk toch niet doen.
Mocht er dus echt iemand geintereseert zijn en echt het plan hebben om ook naar puebla te gaan of die daar al zit, dan wat mij betreft zien we mekaar in Puebla en doe ik daar het verhaal concreet uit de doeken.
Weten we in ieder geval allebei dat het geen loos heen en weer gemail is.
De investering als ik het alleen doe is rond de 4000 euro/ 60.000 peso en dat is op zich voldoende maar ik zou het graag wat groters opzetten en zoek dus iemand die ook de beschikking heeft om rond de 3 a 4000 euro te investeren.
Mocht de intresse gewekt zijn dan hoop ik mekaar binnenkort te spreken in Puebla, ikzelf vlieg 12 augustus die kant op en mijn bedoeling is om eind van het jaar te starten met werkzaamheden.

Hallo ,

Ik ben Fabian en ben zelf mexicaan en wil graag naar mexico terug.Ik keb de cultuur en heb daar ook vrienden. Ik ben erg geinteresserd in jouw oproep en ben serieus . Ik zou graag contact willen opnemen met jou en verder te kijken wat er mogelijk is. Je kan mij mailen [EMAIL=“favilatinoz@gmail.com”]favilatinoz@gmail.com .
Graag hoor ik van jou.
Groetjes Fabian.

Hallo fabian,

13 Augustus ben ik in Puebla en mocht je echt geintereseert zijn dan lijkt het me het beste wanneer we persoonlijk van gedachten wisselen.
Ga via een forum of mail geen zakelijke ideeen uit de doeken doen omdat mijn ervaring is dat dat nooit tot een goed einde komt.
Kan je wel vertellen dat ik veel ervaring heb buiten Nederland en zuidamerika goed ken, woon nu nog in spanje maar heb ook in Argentinie gewoont en van daaruit veel landen bezocht en me georienteert.
Wat ik in Puebla wil gaan opzetten is iets wat ik in heel zuidamerika heb gezien maar wat in ieder geval in Puebla nog niet bestaat.
ik beschik over de mogelijkheden om dit zelf op te zetten maar zoals ik al in een eerdere post aangaf zou het mooi zijn om direct grootschaliger te beginnen hoewel dat niet perse noodzakelijk is.
Dat is eigenlijk alles wat er er via deze weg over kan zeggen, je zult begrijpen dat ik niet graag zie dat een ander er met het idee vandoor gaat en neem me niet kwalijk voor het wantrouwen maar praat eigenlijk nooit over zaken via mail me tiemand die ik niet persoonlijk ken.
Daarom de enige manier voor mij om nader tot mekaar te komen is in mexico zelf aangezien het ik niets kan met iemand die nog in Nederland zit en wie weet wanneer naar mexico komt, het idee is in Mexico iets beginnen en denk ook dat daar het contact moet zijn.
Wel kan ik iets meer over mezelf vertellen.
Ben 40 jaar, heb een mexicaanse vriendin in Puebla, heb in Argentinie gewoond en gewerkt, de afgelopen 6 jaar hier in Spanje en nu wil ik naar mexico toe omdat Spanje erg naar beneden is gegaan de afgelopen 2 jaar en het naar mijn idee veel te veel tijd in beslag neemt voordat het hier weer wat beter zal gaan.
Spreek uiteraard vloeiend spaans en ken de manier van zaken doen aan de andere kant van de oceaan.
Wel, geloof dat je met al deze informatie niets kunt maar zou zeggen dat als je daarwerkelijk terug bent in Mexico dat je me een berichtje achterlaat en mocht de mogelijkheid er dan nog zijn dan kunnen we om de tafel gaan zitten en kan ik je een meer concreet beeld geven van wat de bedoeling precies is

Bedankt voor de reacties die ik heb mogen ontvangen maar heb voor nu alles rond.
Zie niet de mogelijkheid om de oproep van het forum te verwijderen dus wil op deze manier laten weten dat de oproep als gesloten mag worden gezien.
Iedereen veel succes met plannen buiten Nederland, het beste wat iemand kan doen in mijn opinie.