is het vinden van een baan hier makkelijk ?
iemand enige tips ?
is het vinden van een baan hier makkelijk ?
iemand enige tips ?
Dat ligt er natuurlijk aan wat voor werk je zoekt … kijk even op een van deze sites:
www.mymanchester****jobs.co.uk
www.thejobsmine.co.uk
www.reed.co.uk/localjobs/localjobs.aspx?l=Manchester
www.jobs1.co.uk/directory/recruitment_local_north_west_england.html
www.jobsite.co.uk/local/manchester.html
www.manchesteronline.co.uk/manchester/job/
www.jobsword.co.uk/manchester.html
Let er wel op dat de informatie op deze sites vaak verouderd is.
Je kunt je hier natuurlijk online registreren maar mijn ervaring is dat dat alleen maar tot veel e-mail leidt en weinig concrete banen.
Het beste kun je je CV in het Engels laten vertalen, zo ook je diploma’s en zorg ervoor dat je een aantal mensen kent die als referentie kunnen dienen (vraag het die mensen ook natuurlijk).
Zoek via google de lokale kranten op en bekijk de online advertenties en benader de bedrijven direkt. Het is wel van belang dat je direkt beschikbaar bent (en dus een adres in Engeland hebt). In Groot-Brittannië gaat het er iets anders aan toe dan in Nederland, waar je normaal op de 1e van de maand begint na een maand opzegtermijn (of langer). Hier is het: advertentie, sollicatiebrief, interview, aangenomen en binnen afzienbare tijd (paar dagen of weken) beginnen maar!
Het helpt als je op je CV dus een Engels adres kunt vermelden (die van jezelf of een vriend) en een Engels telefoonnummer waar je op bereikbaar bent. Koop bij de eerste de beste telefoonwinkel een pay-as-you-go top up card voor 10 pond en je bent klaar. Dat laatste hielp mij enorm.
Succes!
thanx voor alle info
ik ga op speurtochttt
Graag gedaan, veel succes en laat even weten hoe het gaat!
Huis…cv…mobiel zijn inorde
nu mn engels nog:biggrin:
Hmmm daar kan ik je wel bij helpen …
http://mightymiek.web-log.nl/mightymiek/2005/11/steenkolen_enge.html
Oke beetje off-topic shrug
baan bij shelll ![]()