Werken in het basisonderwijs op Sint Maarten

Over een paar maanden zal ik samen met mijn vriend voor 3 jaar naar Sint Maarten vertrekken.
Ik ben hier leerkracht op een Amsterdamse basisschool en ik zou daar dan ook graag voor de (nldse) klas willen gaan staan. Is er iemand met tips/adressen van scholen/info zorgverzekering onderwijs/ enz?

Hallo Elle,

Wat leuk dat je hier komt. We hebben hier redelijk wat scholen die nederlandstalig zijn. Verder hebben we hier veel traditionele scholen en ook wat FBE scholen (soort Dalton achtig.) Verder moet je hier wel rekening houden met een totale andere mentaliteit van kinderen dan wat je in NL hebt. wat betreft van van een school kiezen zou je denk ik eerst ff moeten kijken waar je gaat wonen want als je in st. peters gaat wonen en je gaat werken middle region bv. dan mag je wel heel vroeg weg gaan met al dat verkeer. de scholen zijn hier van 7:00 tot 13:00 ivm de warmte.
Voor de zorgverzekerig zou ik toch ff een gesprek aangaan met jullie verzekering zelf. het mooiste is natuurlijk dat je daar verzekert kan blijven, kan dit niet dan moet je is kijken naar OOM verzekering dat is een internationale nederlandse verzekering. de verzekeringen hier ver* waar je bij staat namelijk. Het enigste nadeel van OOM is dat je het eerst zelf moet betalen en dan kun je het declareren bij hun.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

:cheer:

Hai Yessia!
bedankt voor je reactie!! het is inderdaad qua afstanden gezien het beste om te weten waar we gaan wonen. Alleen is het zo dat we pas als we daar aankomen op zoek gaan naar een huis…en om dan pas op zoek te gaan naar werk vind ik best een risico. maarja straks om 4u op staan elke dag ivm files is ook niets…bedankt voor je reactie!!groetjes