Werken in Fuerteventura

Hallo Iedereen!

Ik heb een vraag mijn vriend en ik willen voor een periode van een half jaar naar fuerteventura gaan. mijn vriend kan hier als surfinstucteur aan de slag aan zou ik ook graag een baan in fuerte willen graag zou ik van iemand willen weten of iemand hier ervaringen mee heeft of eventueele tips voor werk?

Groetjes Sjoukje

Hoi Sjoukje, heb je al reacties gekregen? Ik vertrek samen met man en kind (en ik ben zwanger) 8 mei naar Fuerteventura. We gaan daar een vakantiepark beheren. Ik heb nu nog niet zoveel tips voor je maar wanneer ik daar ben denk ik dat ik wel wat advies kan geven!

Je hebt in ieder geval absoluut een auto nodig daar en huren is dan best duur, als je een auto wilt kopen; ga zodra je op het eiland aankomt naar de Gemeente (ayudomiento volgens mij) met je paspoort en een arbeidsovereenkomst en huurcontract. Dan zou je (als het goed is) een NIE nummer moeten krijgen (uiteindelijk…:wink: en daarmee mag je een auto kopen (is een soort sofinummer).

Watvoor werk wil je gaan doen? Wij zoeken eventueel voor de periode aug/sep/okt nog hulp omdat ik het dan rustig aan moet doen ivm mijn bevalling. Ik denk dan aan schoonmaak van de villa’s en de zwembaden. Dit is overigens nog niet helemaal zeker hoor want mijn ouders komen misschien ook langs om te helpen.

Hartelijke groet,

Myrthe

Hallo Myrthe,

Wat leuk dat je reageerde op mijn bericht over ‘werken op Fuerteventura’. Ik had hier nog geen reacties op gehad. Mijn vriend heeft 3 maanden op fuerteventura gewerkt en we zijn er 2 keer op vakantie geweest. We weten daarom al een beetje hoe het in zijn werk gaat op fuerteventura, maar zeer handige tip wat betreft een auto!

Wat leuk dat jullie daar een villa park gaan beheren, in welke plaats is dat? Het is de bedoeling dat wij begin september naar fuerteventura vertrekken. Het lijkt mij leuk om villa’s en zwembaden voor jullie schoon te maken in de periode dat jij dit niet kan doen. Eventueel zou ik dit ook voor een langere periode willen doen.

Graag hoor ik van jou waar jullie deze villa’s gaan beheren ivm het werk wat mijn vriend gaat doen en kan je mij op de hoogte houden of ik wel/niet voor jullie kan komen werken?

Groetjes Sjoukje

Hoi Sjoukje,

Het park waar we gaan beheren is het bungalowpark Mavadel in Lajares. Zie www.mavadel.nl en dan onder vakantie.

We vertrekken 8 mei aanstaande, ik ben 8 september uitgerekend en verwacht een maand van te voren het echt wel rustiger aan te moeten doen + 1 ruime maand erna. Dus van 1 aug - 1 november ruim genomen hebben we hulp nodig. Er is nu een duitse dame die ook helpt met schoonmaken maar we weten niet hoe onze ervaringen met haar zullen zijn. We hebben zowieso nog niet echt een heel goed beeld hoe alles gaat lopen. Ik kan dus ook lastig aangeven wat ik jou zou kunnen bieden.

Wanneer gaan jullie naar het eiland?

Geef anders eventje je emailadres dan kunnen we direct contact houden.

Groet,

Myrthe

PS gaat je vriend golf of kitesurf les geven.

Hee,

Ik reageer een beetje heel erg laat.
Maar ik ga in oktober op Fuerteventura wonen. En ik zag dat u een vakantie park ging beheren. Ik had de vraag, Heeft u nog steeds dat park? En zoekt u toevallig ook nog mensen vanaf oktober? Of weet u waar ze mensen zoeken? Helaas kan ik nog geen Spaans (mijn vriend wel redelijk) dus ik weet niet zo goed waar ik kan gaan beginnen. Heeft u misschien tips? Ik ben als ik daar heen ga 18 jaar en ga waarschijnlijk in de buurt van puerte del rosario wonen (in ieder geval in het noorden).

Alvast bedankt!
Groetjes,

Pleunie

Groetjes

Geache,

ben onlangs op reis geweest naar fuerte en heb daar ook mijn hart verloren, ik studeer dit jaar af en zou graag gaan werken in fuerte voor een bepaalde periode. Voor mij is het gelijk wat werk. Ik heb diploma electronica maar mag voor mij animator zijn of in hotel etc. Laat mij iets weten
alvast bedankt
Gilles

Hoii!

Een heel late reactie uit een onverwachte hoek =) Hoe bevalt het leven op Fuertaventura? Mochten jullie iets vernemen mbt werken/wonen daar, houdt ik mij ten zeerste aanbevolen!

Groetjes, Denise