Ik wil gaan werken in Barcelona. Ik heb het diploma Master of Laws (meester in de rechten), behaald aan de universiteit van Leiden.
Het zoeken naar werk valt me niet mee. Pas afgestudeerden kunnen bij Shell aan de slag. Ik hoopte via Shell in Barcelona te kunnen werken (Shell is daar ook gevestigd), maar je moet eerst een heel traject afleggen voordat je überhaupt kans hebt om een baan aangeboden te krijgen.
Wat ik zoek is een baan, waarbij mijn diploma van pas komt. Zoeken via google heeft tot nu toe weinig opgeleverd. Ik had me vooral gericht op Nederlandse multinationals, omdat je bij deze bedrijven vaak nog een hele opleiding krijgt als je in het buitenland wil werken (bijv. gratis Spaanse lessen bij Shell). Ik heb tot nu toe nog niks kunnen vinden.
Hebben jullie tips over het zoeken naar werk in Barcelona in een bepaalde discipline / met een bepaald diploma op zak? Ik spreek (nog) niet vloeiend Spaans, dus mijn voorkeur gaat uit naar werk bij een Nederlandse multinational / bedrijf waar Nederlands of (als het echt moet) Engels de voertaal is.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Vriendelijke groeten.