Mijn naam is Sira een studente van 21 jaar. Ik verhuis in augustus samen met mijn zus naar Barcelona.
Ik ben bezig met mijn universitaire opleiding in Antwerpen. Maar wij willen voor minimum 1 jaar Barcelona uitproberen.
Nu hoor ik en lees ik bijna overal dat Spanje het heel moeilijk heeft op economische vlak;
Mijn vraag is dan, is er dan wel een kans op werk…het maakt niet echt uit wat…het kan in een call center zijn of ergens anders.
Als ik de jobsites bekijk zijn er bijna altijd wel openstaande vacatures voor Nederlandstaligen in een call center.
Wat denken jullie? en is er al iemand die deze stap heeft genomen, en hoe is het meegevallen?
De jeugdwerkeloosheid is in Spanje op dit moment boven de 50%. Er zijn dus heel veel mensen die alles willen aanpakken en totaal niet kritisch meer zijn. Voordeel voor jullie is wel dat je doordat jullie Nederlands spreken en schrijven wel specifieke kwaliteiten hebben. Daar zou ik me in jullie geval dan ook vooral op richten.
Je kunt best werk vinden in Barcelona maar inderdaad niet kritisch zijn.
Bij een callcenter - 40 uur (vaak onregelmatig) werken voor ongeveer 1000 euro netto in de maand - vind je zo werk!
Daar vandaan iets anders gaan zoeken en meteen de taal gaan leren en dan lukt het wel. Neem wel extra geld, doorzettingsvermogen en relativeringsvermogen mee.