Hallo,
Ik wil per half maart 2008 gaan werken (voor minstens een jaar) als psycholoog in Cusco. Het maakt niet uit of het betaald of vrijwilligerswerk is. Met kinderen of volwassenen. Weet iemand iets? Ik spreek al spaans.
groetjes Lieke
Hallo,
Ik wil per half maart 2008 gaan werken (voor minstens een jaar) als psycholoog in Cusco. Het maakt niet uit of het betaald of vrijwilligerswerk is. Met kinderen of volwassenen. Weet iemand iets? Ik spreek al spaans.
groetjes Lieke
Hoi Lieke,
Er zit op steensworp van mijn huis hier een tehuis voor kinderen, opgericht door een Spaanse, wellicht daar.
Dit is hun website: http://www.chaskawasy.org
Verder heb ik dit jaar voor de enige tweetalige (Engels-Spaanse) school in Cusco gewerkt, en ze hebben door ook psychologen in dienst. In maart beginnen ze net met het nieuwe schooljaar. Ik weet natuurlijk niet of de huidige psychologen in dienst zullen blijven, maar mocht dat wel zo zijn, is er wellicht wel een vrijwilligerspositie.
Neem via de website contact op met Veronica Ugarte, zij is de baas: http://www.ausangate.edu.pe
Verder is er nog een Nederlandse ONG in Urubamba, Niños del Arco Iris, die een aantal verschillende educatieve programma´s hebben. Ik weet niet of ze psychologen aannemen, maar het is het proberen waard want het is een mooi project (zoniet om te werken raad ik aan om het tenminste te bezoeken): http://www.kuychi.org
Als ik nog andere dingen kan bedenken zal ik ze later neerzetten!
Saludos del ombligo,
Elise
Hoi Lieke…
Ook ik weet een heel mooi en interessant project.
Hogares Libertad in Cusco.
Daar is dringende behoefte aan goede professionele krachten…
www.hogareslibertad.nl is hun website.
Ik heb onlangs 7700 euro voor hen ingezameld.
Was supergaaf…
Als je een vraag hebt, mail me maar;
D_vandenbroek@hotmail.com
Hoi Lieke,
Heel grappig, ik ben ook op korte termijn op zoek naar een baan als (kinder)psycholoog in Peru. Ik ben benieuwd of je al iets gevonden hebt? Ik ben mij vandaag voor het eerst aan het orienteren! Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
groetjes,
Kim
Ayacucho is een van de armste steden van Peru. Mama Alice werkt hier met straatkinderen en kinderen in extreme armoede. Twee maanden geleden is Liesbet (een kinderpsychologe) gekomen om drie jaren te werken met onze 800 kinderen en onze sociaal werkers. Als jij of andere psychologen meer willen weten over vrijwilligerswerk, geven we graag informatie. Je kunt op onze website meer zien: www.mamaalice.com of direct mailen: [EMAIL=“secretariaat@mamaalice.com”]secretariaat@mamaalice.com Als je beelden wilt zien: in de voorlaatste uitzending van aanpakken en wegwezen (Llink), was Mama Alice ook te zien.
Als het Ayacucho niet wordt: veel succes en plezier in Cusco
Groeten,
Frederique Kallen
Voor het televisieprogramma Nederland Helpt (EO) zijn we op zoek naar een kinderpsycholoog die voor de duur van ongeveer een jaar in Nicaragua wil werken. Voor meer informatie neem contact op met de redactie van Nederland Helpt: nederlandhelpt@eo.nl
Alvast bedankt,
Esther
Hoi Lieke en Kim,
Ik ben heel benieuwd of jullie nu in Peru zijn en wat jullie ervaringen zijn! Dit studeer ik af als (ontwikkelings)psycholoog en ik zou heel graag een tijd in zuid-amerika willen werken.
groetjes,
Anoek
Kijk even op Abrazos.nl of mail met mij [EMAIL=“titusbovenberg@versatel.nl”]titusbovenberg@versatel.nl
Abrazos werkt met autistische kinderen in Cusco,
Groet
Titus
Hoi
In Huancayo zou je aan de slag kunnen…mijn schoonbroer is er directeur van een opvangschool…voor straatkinderen ,bij mijn bezoek een maand terug ben ik er eens en kijkje gaan nemen en er waren vrijwiligsters aan het werk !Ze worden geregeld vervangen dus …als je intresse hebt laat maar es weten…dan stuur ik zijn gegevens !!!Tis Cusco niet…maar tis er wel mooi.