Hallo,
Ik vroeg mij dus af of iemand ervaring/advies heeft met het vinden van een baan in Zuid-Korea. Ik ben namelijk opzoek naar een baan in Zuid-Korea. Het liefst doe ik iets in de grafische wereld al zou ik voor nu ook tevreden zijn met een andere baan. Aangezien ik dan altijd nog vanuit daar verder kunnen zoeken. Ik bedoel dus niet iets om zoveel mogelijk vrije tijd te hebben en alleen maar voor de lol, nee ik bedoel dus een serieuze baan om daar een nieuw leven te starten.
Wat algemene informatie over mezelf:
23 jaar, afgestudeerd in Animatie & Audio/Visueel.
Leergierig, perfectionist, creatief.
Spreek Nederlands, vloeiend Engels en ben nog beginnend in hangul.
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen of adviseren.
Mijn advies: ga naar Zuid-Korea en zoek daar verder. Over de hele wereld heb ik reizigers gesproken die waar dan ook een baan hebben gevonden. Hoe? Door te reizen, te netwerken, te zoeken en…een beetje geluk.
Wat trekt jou specifiek in Zuid-Korea en waarom geen ander land bijvoorbeeld? Ik heb gehoord dat er voor creatieve talenten in Oost/Zuid-Oost Azië relatief veel werk is. Verder schijnt Singapore momenteel erg ‘hot’ te zijn.
Heel erg bedankt voor het reageren en je advies, grappig genoeg ga ik dus over 3 dagen naar Seoul om juist dit te doen! Toevallig nog tips waar ik naar toe kan gaan om te netwerken?
Geen concrete leads, maar hieronder een paar suggesties vanuit m’n creatieve denkvermogen 
In Nederland:
A) uitzoeken welk reclamebureaus bijvoorbeeld voor Koreaanse bedrijven als Samsung en Hyundai werken, vervolgens een kop koffie ofzo drinken
B) lijst maken met interessante bedrijven/organisaties en zo mogelijk al een paar aanschrijven (neem aan dat je een portfolio hebt)
C) aansluiten op Facebookgroepen/fora e.d., zag er laatst bijvoorbeeld één van Engelse leraren in Zuid-Korea
In Zuid-Korea:
- couchsurfen bij iemand die (in)directe banden heeft met de creatieve industrie
- strategische keuze van een hostel, bijvoorbeeld in een wijk waar de creatieve sector zit
- er is vast wel een netwerk-/business(borrel)club van Nederlanders in Zuid-Korea
Op meer kom ik niet zo vroeg in de ochtend; er is vast meer! Succes!