Ik ben voor dit jaar of volgend jaar zomer op zoek naar werk met dieren in het buitenland, het liefst in Griekenland etc.
Dat zou dan tegen kost en inwoning moeten zijn bij mensen die in elk geval engels spreken.
Ik heb ruime ervaring met dieren, volg hier ook een opleiding voor op het Groenhorst College in Barneveld als paraveterinair (dierartsassistente) en heb al een aantal stages gedaan.
Verder spreek ik goed engels.
Wie kan mij hier verder mee helpen?
Hoi, ben zelf al aantal jaren werkzaam als paraveterinair en een echte Griekenland-aanhanger. Het werken met dieren daar, kan je denk ik wel vergeten. De diergeneeskunde is daar nog lang niet zo ver, laat staan de zorg van eigenaren voor hun huisdieren. In Nederland gaan we juist steeds verder met de (uitgebreide) zorg, terwijl het daar nog in de kinderschoenen staat.
Ik twijfel of Spanje ook zo is.
In ieder geval succes.
Ik ben een tijd terug in contact gekomen met de stichting dierenleed Samos. Zij zoeken nog vrijwilligers die minimaal 1 maand beschikbaar zijn op het eiland Samos.
Het gaat om een hondenasiel met honden die in zeer slechte staat binnenkomen.
De werkzaamheden zijn hokken schoonmaken maar ook eerste hulp bieden en de dieren verzorgen. ik weet niet of het je wat lijkt maar als je nieuwschierig bent geworden:
Hoi Deva,
ik ben vorig jaar op vakantie op Lesbos geweest en daar hebben ze een Wildlife Hospital op gericht. Het is een Nederlands echtpaar die zich daar honder procent zo niet 200, inzetten voor de dieren. En dan niet alleen honden en katten maar echt vanalles. Ik heb schildpadjes gezien, een Oehoe vast gehouden en een vosje gevoert zien worden. Echt helemaal te gek. Toen wij er waren hadden ze ook 2 meisjes daar stage lopen. Ze hebben ook een website www.wildlifeoplesbos.net/organisatie
Misschien heb je er wat aan. Je kan er ook gewoon een bezoekje brengen als je op dat eiland op vakantie zou gaan.
[FONT=Arial][SIZE=7][COLOR=green]** Hoi Deva, Zie je berichtje wat laat voor 2004 ! Voor 2005 kan je gegarandeerd werken in een dierenasiel in Malia op Kreta. Eigenares is een Engelse vrouw en een van de bezielers van Dierenwelzijn op Kreta ! Zelf wandel ik rond Kreta in 50 dagen, ten behoeve van het dierenasiel ! Ik start op 01 Maart 2005. Als je meer info wil kan je mij mailen op volgend adres : [email=vadradic@otenet.gr]vadradic@otenet.gr Kijk ook eens op mijn site, dan wordt een en ander duidelijkerā¦Kreta maakt GROTE vooruitgang op gebied van Dierenwelzijn en daar draag ik graag mijn steentje toe bij ! Site adres : My Webpage