werk in Samoa?

Al heel lang wil ik naar Samoa om er te werken en de cultuur en taal beter te leren kennen. Weet iemand een mogelijkheid om erheen te gaan en er te werken? Hoe kan ik werk in Samoa vinden vanuit Nederland? Weet iemand handige websites?

Alvast bedankt!

Ik ben 2 jaar geleden 4 weken op Samoa geweest en het is er geweldig !! Je gaat echt back into time !! De mensen zijn de supervriendelijkste en liefste mensen die ik ben tegengekomen tijdens al mijn reizen !

Je kan er wel werk vinden maar ligt eraan wat je doet. Werk vinden als leraar of vooral verpleegster is heel makkelijk maar voor andere baantjes geven ze eerst voorrang aan hun eigen mensen. Vaak staat het ook gewoon in de krant aangegeven dat het alleen voor hun eigen mensen is of dat er ook buitenlanders op mogen reageren.

Werk in de verpleging heb je vanuit Nederland zo gevonden. Een mailtje naar en hospitaal is al voldoende. Maar de andere baantjes zijn toch makkelijker te vinden als je daar al bent, uit de krant of via via gaat het toch meestal.

Eigenlijk raad ik je aan om er eerst naar toe te gaan en te kijken hoe Samoa je bevalt want het is echt back into time. Maar supermooi daar ! O ja als je duikinstructrice bent kan je ook zo werk vinden.

Voor je naar Samoa gaat raad ik je ook aan om alvast veel te lezen over de cultuur en de gebruiken daar want die moet je echt weten !! Want ze zijn daar erg op gesteld. Het is nog steeds een stammencultuur. Klein voorbeeld, als je een auto huurt moet je altijd vaart minderen bij een dorp, rij je per ongeluk een kip dood dan moet je doorrijden, nooit stoppen ! Je moet dan altijd gelijk naar het politiebureau rijden en met een politie agent teruggaan naar die plek en die regelt dan alles. Bij het betreden van een dorp moet je altijd eerst toestemming vragen aan de chief van het dorp of je het dorp mag betreden. Als hij toestemming geeft mag het anders moet je het niet wagen ! Slippers moeten altijd uit bij het betreden van een hut of huis, zitten mag je pas als je gezegd wordt te zitten, voeten altijd naar achteren.

Ook moet je altijd toestemming vragen aan de eigenaar om een strand op te mogen of whatever want alle land is prive land in Samoa. Ik ben het 1x vergeten te vragen en kreeg gelijk een boze eigenaar met kapmes achter mij aan !

Dit strookt niet met wat ik zei dat ze superaardig en vriendelijk zijn maar als je hun gebruiken, omgangsregels etc. weet dan zeker !

Samoa is een geweldige eilandengroep en hopelijk vind je er een leuke baan !!

heel erg bedankt! Voor meer advies hou ik me altijd aanbevolen!